Regner nesten litt med at det er det samme her som på 90-93 modellene. Noen som kan bekrefte dette?

Moderator: Styremedlemmer
Du har jo en 1.6l fra 96 (den er forøvrig produsert 8. mars 1996 og ble solgt ny i Norge).Stehu wrote:som nevnt over! Er veldig frem og tilbake på om jeg skal ha originale ledningsnettet eller oppgradere til MSM nettet.
Regner nesten litt med at det er det samme her som på 90-93 modellene. Noen som kan bekrefte dette?
Men du har fremdeles en utfordring når det gjelder ledningsnettet.Stehu wrote: Er ute etter en aftermarket! som for eksempel HYDRA, MSPnP eller adaptronic osv osv osv
Siden bilen hans er solgt ny i Norge, så er det jo bare å bestille orginalskjema fra Mazda Europa (via forhandler i Norge).Harald wrote:alternativt bygge msm motorn tilbake til na kabelmatte, men utfordringen ligger fortsatt i om hans orginale ecu og kabelmatte matcher tidlige 1.6 biler i den grad at en annen ecu er plug and play.. dette er umulig å vite uten skikkelige skjemaer.
Det var slett ingen dårlig ide, men det er vel noe som må moddes om i motorrommet likevelStianOppistov wrote:Det letteste er å tilpasse din bil og ecu til 90-93 og kjøpe datasprut til den, og basere motoren med 90-93 sensorer.. link ecu skal iallefall funke bra på 96-97 1.6 med noen små mods.. Så eg regner med hydra blir noenlunde det samme.. eventuelt levere kjerra til norsk tuner så kan montere feks autronic eller haltech og levere bilen ferdig mappet, dyrt men blir bra..
Ole wrote:Det er ikke så mye som er forskjellig fra en 90-93 bil da. Mener BaktusBror lagde en pinout oversikt som satte 90hesteren opp mot en 90-93 bil. Skal se om jeg finner den. Så hvis det er mulig slik oppistov sier, å modde den nye motoren til å passe et 90-93 ledninsnett, så går det vel til slutt med en 90hk.. Har selv mspnp på vei til min.. Er mulig det blir litt multimetertjeneste på meg...
Noen som vet hvor jeg får tak i slik nett da?StianOppistov wrote:Er ikke noe problem å tilpasse 90-93 ecu på 96-97. er verre å gjøre motsatt pga startsperra.. har lest meg til flere med feks link ecu på sine 90hks biler.. og basere mazdaspeed på 90-93 sensorer er da ikkje noe problem, er vel nesten bare cas man trenger da ettermarknads sprut kjører med map sensor og ikke lmm.. Blir som eg driver med, min na er jo 90-93 og har igrunn 99-00 motor i den, iallefall hardware..