Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hmm... vet ikke helt hvordan jeg skal bortforklare meg fra denne, men altså....
Bagasjeromslåsen på min NA drar nå låsearmen feil vei, og det er dermed umulig å åpne lokket... Jeg dropper å forklare hvorfor...
Spørsmålet er altså: Hvordan i huleste skal jeg få åpnet det sånn at jeg får snudd låsen
Håper inderlig at noen har en kreativ løsning på dette som ikke innbærer bruk av vinkelsliper og lignende finverktøy.....
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Problem løst
Det finnes to lokk med plastplugg i midten i bunnen av bagasjerommet. Skrudde av varmeskjoldet over potta og pressa opp lokket på passasjersiden.
Det var ikke spesiellt enkelt å flytte matter og fjerne plastplugger som holdt dekselet på innsiden fast for å få tak i den hersens stanga til låsen med en arm inni bagasjerommet, men det gikk tilslutt...
Resultat: Åpent bagasjerom og en høyre arm som ser ut som ei kjøttkake halveis opp til albuen... (mere fikk jeg ikke inn i åpningen)
Så til de som lurte på hvordan det problemet skulle løses..., nå vet dere...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
Åkkei da...
Tok av låsen fordi støvdekselet i åpninga stod permanent åpent. Åpna sylinderen for å se om det kunne fikses, men fjæra var knekt.
Da jeg skrudde inn låsen igjen, havnet den opp/ned i farta, dermed drar ikke låsen i stanga, men skyver...
Sjekket ikke så nøye siden jeg holdt på med bakplata, lykter og skilt i samme farta og skulle ut en tur. Smekka igjen da jeg var ferdig og det var det...
Men jeg fikk en fin lang tur uten tak i sola på Øvre Romerike i dag før jeg oppdaga fadesen...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special