Innbrudd i bod

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

Innbrudd i bod

Post by Sevenord »

Har nå vært vitne til noe av det merkeligste, ever.

Skulle ned i boden for å låse inn vinterhjulene. Det første jeg ser er at låsen på boden er byttet.. Det henger også 3 dresser innenfor døren som ikke er våre. Eskene med ting i ligger tilsynelatende tomme og alt ligger hulter til bulter. Jeg stresset fordi jeg hadde avtale middag og fotball med mine kompiser (her gjelder det selvsagt å prioritere) så min kjære samboer tar ansvar og tar en samtale med sjefen i borettslaget, samt faktisk får en politipatrulje innom. De har har med seg en letterman for å bryte opp den nye hengelåsen som noen har satt på istedet for vår. Dette går selvsagt ikke så vi får beskjed om at vi får bare bryte opp låsen selv for å se om noe er byttet. Greit nok, hadde ikke sett for meg at politiet kom innom uansett :)

Jeg kommer hjem og klipper opp låsen. Alt er byttet om. Ting som lå i en eske, ligger nå i en annen eske, innhold fra en koffert er flyttet i en pose, eventuelt i en eske, eller omvendt. Helt sprøtt..

Etter mye rydding og flytting av ting ser vi at alt av verdi, egentlig alt vi kan huske fortsatt ligger der. Være seg alpinski, sko, en laptop(defekt sådan, men hvem vet det), masse bra klær, etc etc etc. Alt vi tror er borte er en diger eske med makeup, sminke etc, muligens ett par sko, samt mine alpinbriller. (For alt vi vet ligger det i rotet).

Hva har altså skjedd her???

a. Har noen idioter kommer ned og trodd det var sin bod?? Satt inn noen av sine ting, rotet ut våre ting, så låse med sin egen lås??
b. Er det bare ramp??
c. Har de lett etter noe spesielt??
d. Har de en syk vendetta mot oss?? Vi kunne ikke se at det hadde skjedd noe i de andre bodene...

Noen som har vært borti noe lignende? Det hadde ivertfall ikke politiet..

Tips til hva man kan gjøre for å hindre noe slikt igjen? Boden er en klassisk med gitterdør og generelt umulig å gjøre trygg.. Tenkte å sette opp ett fake webcam å skrive at det er overvåket..
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Re: Innbrudd i bod

Post by mussa »

Sprøtt.. Har aldri hørt om lignende...

Skaff deg en Rottweiler som er generellt mannevond og ha den i boden en ukes tid så får du ha den i fred.. Hehe..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM

Post by Sevenord »

Fruen har en dvergschnauser. Jeg får overbevise henne om at doggen får være der en ukes tid. Voff voff.

Nei helt sprøtt. Sitter her som ett lite spørsmålstegn.
'86 Porsche 944 Targa
erikxedge
2000 RPM
2000 RPM

Post by erikxedge »

Dette høres jo helt sprøtt ut. Nesten så man tenker at noen du kjenner har gjort det bare på kødd. Trur kanskje jeg ville satt opp noe form for overvåking og i tilfelle de kommer tilbake og skal inn i boden "sin".
Medl.nr 808
00 Mx-5 NB

Biler har 2 seter. Alt annet kalles buss.
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

Kjøp sånt kamera som tar stillbilder ved bevegelse, poppis å sette opp ute i skauen for å se om det er noe liv rundt åteplasser osv osv.. Tror ikke de koster all verden, er vel infrarødt også, så det tar bilder "usynlig" for andre selv om det er mørkt om jeg har skjønt det rett.. :)
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Hehe, unnskyld at jeg ler, men det må da være noen tullinger som har trodd det var sin bod?

Har selv opplevd irriterende greier med boden. Jeg er svært lite i min bod, eneste gangen den står åpen i noen minutter er når jeg tar dekkskifte. Gjorde det i November, lukker da boddøren helt inntil med hengelås på, og man kan ikke se den er åpen uten å vite det. Men jeg flyr da litt frem og tilbake. Anyway, kommer til Februar og jeg er nede og vaser i boden, alt annet jeg gjør så låser jeg hele tiden. Merker plutselig at gitaren er borte og kan ha vært det en stund. Verd 5-6000, men stor affeksjonsverdi (ikke så stor at jeg ikke kan sette den i boden dog), og for folk uten peiling kunne den godt være verd 20 000. Lurer på hvordan i helsikke de har tatt den, man kan jo teknisk sett komme seg til oppfor bodene også, og hvis man først har tilgang, hvorfor ikke ta de dyre felgene osv. Men antar noen har tatt den mens jeg tok dekkskifte. Folk er f*** meg frekke.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM

Post by Sevenord »

At noen kan ha trodde det var sin bod skulle jeg skjønt dersom boden var tom, men her snakker vi en smekk full bod, det er også en liten klistrelapp over døren som gjenspeiler leilighetsnummeret..

Kjipt å få noe stjålet ja, men alt i alt så ser vi ikke noe av verdi som som er borte. Det som var verdt noe (og som folk kunne se fra gjennom gitteret) var ett par slalomski og ett par dyre slalomsko.

Har egentlig ikke sjekket om innboforsikringen dekker det... Ikke at det er ett stort tema denne gangen, men greit for framtiden skjønner jeg. Mener jeg uansett har 4500 i egenandel..

Bixen, at folk er syyykt frekke er ikke noe nytt nei!
'86 Porsche 944 Targa
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 852

Post by Kolbotn »

Haha, rare greier... Eneste jeg kan tro er egentlig at noen nyinflytta har trodd det har vært sin bod og bare "overtatt" den sånn at du skulle flytte ut av den... Men ompakkinga har jeg ikke no svar på...
Heng forøvrig opp en lapp på boden og forklar at det er din bod og at den er i bruk...
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

+1 til Kolbotn her.
Jeg tror det blir verre på søndag når du kommer dit og de har "rydda" boden i helga. Kasta all dritten fra "forrige eier" :P

Få gjort dem oppmerksom på at boden er opptatt, før de tømmer den. Ser veldig ut som en misforståelse.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Sevenord
6500 RPM
6500 RPM

Post by Sevenord »

Finner det for dumt, men på den andre siden, om det var tyver så hadde de vel tatt det som var av verdi.. Igjen, det er en lapp over døra som har samme nummer som leiligheten vår.

Skal henge opp lapp ja det er sikkert!
'86 Porsche 944 Targa
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

må si at jeg måtte le da jeg leste det. Godt ikke for mye har forsvunnet fra boden din. Men å legge lapp å informere om at boden er opptatt er jo en god idé. Hvis det var noen "nye" ting der inne som ikke tilhører deg, så kan du jo legge igjen tlf nr på lappen slik at disse "nyinnflytta" folka kan få tilbake tingene sine. Lykke til videre! :)
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Post Reply