Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pluttselig fikk batteriet mitt det for seg at det skulle tømme seg sånn helt på egen hånd
Målt krypstrøm til 27mA når det er tilkoblet så det er jo ikke'no, men det er dødt nede i ene cella når jeg setter det på lading, så da er det vel bare å handle nytt...
Har igrunn ikke tid til å vente på pakke fra MX-5 parts, så om noen har gode tips om hvor jeg skal handle nytt, så mottas det med stor takk
Må jo selvfølgelig være beregnet for bagasjerommet på Miata'n...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
De batteriene biltema påstår er tørre er ikke tørre men vanlig bly/syre batterier. De har utlufting på sidene i en liten slisse men uten mulighet til å koble til lufteslange.
Jeg ville kun brukt disse som en midlertidig løsning mens man venter på et westco batteri eller om man kjører veldig rolig.
Good to know.
Westco var førstevalget, men om Biltema sitt hadde vært ekte tørt, så hadde jeg sluppet å vente.
Jaja, mx5parts evt. il for bestilling av westco.
Hmm, eller kanskje GoMiata, bra pris og ganske rimelig frakt der og.
En ting som man kanskje kan kjøpe på biltema, er lader for Mx5 batteriene.
Man kan jo ikke bruke normal lader på de, (iallefall westco sine), da de skal ha ca. 1A lading over 18-24 timer.
Philip wrote:Biltema har batteri som passer rett inn!
Har du prøvd dette?
Ser ut som det er litt lengre en originalt bl.a.
Jeg må nemlig ha meg nytt batteri asap, og om Biltema sitt lukkede 699,- batteri funker, så er det gull
(62aH, 500 CCA)
-n
Jepp, jeg har prøvd dette, det er nemlig det som sitter i min NA.
Bilen står til vinterlagring i en låve uti Enebakk, skal ut dit på fredag, så da kan jeg sjekke ut art.nr. på batteriet.
Ser du allerede har bestillt, men da vet du hvilket som passer til en annen gang (eller for andre batteritrengende...)
- Philip
x MX-5 1992
x 323F 1991
x 323F 1996
MX-5 2015
3 2015
Må bare si at jeg er imponert av det lille orginale Panasonic batteriet.
Mitt er like gammelt som bilen dvs. 11 år.
MX5'en blir ikke brukt i saltlaka om vinteren, bare dersom det er kaldt og fint vær ute.
Starta den for første gang på 14 dager for en uke siden. 10 kalde ute.
Sveiva ikke så fort rundt, men startet ubiddelbart.
Dersom det en gang i framtiden tar kvelden skal det monteres et nytt Panasonic, selv om det er dyrere enn andre batterier.
Det er ikke det samme som jeg kjøpte til min i går.
Og det er også et annet enn det jeg får opp når jeg søker, som da er med 23 til slutt. Mitt heter 22 til slutt..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Var nesten like raskt å kjøpe Westco som er et vesentlig bedre batteri.
Biltema sitt er faktisk ikke lukket, og da ikke veldig trygt å bruke i Mx-5.
(Se hva arildh sier lenger opp).
Bestilte midt på dagen på Onsdag, fikk sporing på kvelden, ble levert på døra her igår, fredag.
Absolutt rask nok levering
Total pris havnet på ca. 1177,-
Mistenker dette er langt under hva tilsvarende batteri koster i Norge.
(helt lukket, dampfritt etc).
LoKi wrote:Det er ikke det samme som jeg kjøpte til min i går.
Og det er også et annet enn det jeg får opp når jeg søker, som da er med 23 til slutt. Mitt heter 22 til slutt..
Gjorde et søk nå: (batteriet i midten er det jeg har, kjøpt i fjor)
- Philip
x MX-5 1992
x 323F 1991
x 323F 1996
MX-5 2015
3 2015