Hei igjen... Enda et "teknisk" spørsmål fra en som trenger litt veiledning... Det blir mange av disse, så hold dere fast.
Som dere kanskje ahr skjønt, så har jeg en liten trang til å montere noen nye høytalere og en "liten" tolv tommer subbass i bilen. Kanskje jeg bytter til meg en bass som er litt mindre.
Det er jo litt dårlig med plass i en MX til noe sånt, Og da må man fantasien flyte. Et ypperlig sted for å montere noe slikt, med tanke på lyd og ikke bruke for mye plass, så er jo "hattehylla", hvor cabben er når den er nedfelt et ganske fint sted for noe slikt... Men, er dette et strukturelt farlig sted å begynne å kutte i? Jeg har en liten følelse om at det kanskje kan være det. Dog, jeg har sett flere som har montert høytalere der, til og med en bass høytaler.
Montere bass/høytalere
Moderator: Styremedlemmer
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 1022
- Status: Offline
Re: Montere bass/høytalere
Bensintanken lager vel litt stuk for deg der. Bare sett montering på sidene på andre biler, der jeg nå har veltebøyla stikkende nedi.
Jeg ville gått for en støpt kasse i bagasjen om jeg var deg, eller gått for en vindskjerm/subkasse kombo.
Jeg ville gått for en støpt kasse i bagasjen om jeg var deg, eller gått for en vindskjerm/subkasse kombo.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- DanielHovdahl
- 6500 RPM
Hm, okei. Takker for et meget kjapt svar! Får vel se om jeg ikke får laget en kasse å ha neddi hjulbrønnen kanskje.
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com
Det er ikke dumt.
Mitt beste tips er å snakke med Mr Plastic Fantastic, Inglar. Han har støpt flere kasser enn de fleste stereo-geekene jeg vet om, og er en kløpper med glassfiber.
I tråden hans ser du den siste kassen han laget, og den ble nok en gang et mesterverk
viewtopic.php?f=19&t=4724&p=131998#p131998
Mitt beste tips er å snakke med Mr Plastic Fantastic, Inglar. Han har støpt flere kasser enn de fleste stereo-geekene jeg vet om, og er en kløpper med glassfiber.
I tråden hans ser du den siste kassen han laget, og den ble nok en gang et mesterverk

viewtopic.php?f=19&t=4724&p=131998#p131998
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Selve hattehylla er bare av blikk, og har nok minimal strukturell betydning. Men det er ikke så voldsomt med plass under der. Noen liter med luft er det vel hvis man lager et kammer med fantasifulle former. Her er hattehylla av på min (den går noenlunde jevnt med toppen av tanken):

- DanielHovdahl
- 6500 RPM
Takk skal dere ha, begge to! Ja, tydelig at jeg må finne en annen løsning. Noen små vanlige høytalere kan det jo gå ann å feste der, men kanskje ikke bassen.
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
Drifted.com