Da har jeg også fått 2er feil på Momo-rattet mitt

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 811
Status: Offline

Da har jeg også fått 2er feil på Momo-rattet mitt

Post by jean-eric »

Hvordan konkret har dere andre løst dette? Hva har holdt som bevis? Er det noen som har fått tak i dokumentasjon på rattet? Jeg synes det er en del uklarheter når det gjelder dette. Kontrolløren mente at kanskje biltilsynet hadde registrert at disse bilene hadde Momo-ratt fra fabrikk, solgt på andre merkeder (Sveits, Tyskland)... Litt frustrerende dette her :) Holder det med det originale dekselet?

Ellers fikk jeg 2er feil på nærlysene. Det er rimelig latterlig, når Mekonomen justerte lysene for 4 uker siden, og biltilsynet sjekket og godkjente senkesett/lys for 3 uker siden :lol: Der mente kontrolløren at lysene KANSKJE ikke stod i riktig høyde, han fikk aldri tatt dem ned siden de stod helt stille (fuktighet tenker jeg, de gikk ned da jeg dro hjemover)...
-1998 BRG Mazda MX-5 NB 1.6 110 hk
x 1992 BRG Mazda MX-5 NA 1.6 116 hk.
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Re: Da har jeg også fått 2er feil på Momo-rattet mitt

Post by LoKi »

Flere som har vært borti ****** i Vegvesenets uniform ja. Ingenting er som synsere som prater om hjemmel ved "tvil", og ingenting er så provoserende som en etat med to stemmer, hvor den ene sier alt er i orden rett før nestemann sier at du må på etterkontroll. Det vil si at et ******** i etaten kan påføre deg både kostnader og bortkastet tid fordi han ikke har peiling.
Skulle gjerne slengt ut flere adjektiver, men da får jeg nok bare kjeft. Jeg blir bare ufattelig SINT av å bli harsellert som dette på usaklige ting, og du har min fulle empati for den frustrasjonen du føler nå. Det er rett og slett bare urettferdig. (Jeg har forresten sensurert meg selv, det er ikke noe filter)

Så til saken:
Når jeg var til etterkontroll var det tilstrekkelig å få tak i gummi-senteret på rattet som har Mazdalogoen. Han som så på min hadde ingenting å si på det når jeg hadde den montert. :)
(Han som så over bilen min hadde i det minste peiling, og var veldig hyggelig. Så det er viktig å ikke dra alle over en kam her ;))

Hvor ble du stoppet forresten? Eller var dette på PKK?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM

Post by jean-eric »

Jeg nevnte det med Mazda-dekselet for kontrolløren, han virka ikke helt overbevist da jeg nevnte den... men det burde da fungere, når det er inngravert MAZDA. :) Er det noen snille mennesker i nærheten av Lillestrøm som vil låne bort?
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

jean-eric wrote:Jeg nevnte det med Mazda-dekselet for kontrolløren, han virka ikke helt overbevist da jeg nevnte den... men det burde da fungere, når det er inngravert MAZDA. :) Er det noen snille mennesker i nærheten av Lillestrøm som vil låne bort?
Jeg lånte av Erik, og han er som regel veldig behjelpelig med slikt. Han liker å sette etaten på plass ;)
Han har slikt liggende, i tillegg til dokumentasjon i form av brosjyrer og reklame fra da bilen var ny, og hvor den er avbildet med dette rattet montert.

Om du IKKE gjør det slik, så er denne dokumentasjonen som etaten krever at du fikser forholdsvis krevende å få tak i.
Du må hente den fra IMPORTØR, ikke forhandler, og du må også få et gyldig dokument som sier at DETTE rattet er korrekt på DIN bil, i form av regnr + chassisnr (ja, det må være begge, for bare chassisnr er ikke tilstrekkelig).
Jeg sjekket opp dette, og det var bare helt bak mål, så jeg satset på at dekselet var tilstrekkelig. Og det var det :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM

Post by jean-eric »

Da sender jeg PM til Mr Erik :) Takk for hjelpen !
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM

Post by jean-eric »

Evt. andre som kan låne bort deksel, i mitt område her? Er jo ferietider, er ikke alle som er tilgjengelige.
jean-eric
2000 RPM
2000 RPM

Post by jean-eric »

Da er bilen godkjent. Tok etterkontrollen på et annet sted, som jeg vet har hatt MX-5er inne før. Jeg forklarte han hva som var problemet, og viste han dekselet og en brosjyre. Han trodde på meg med en gang jeg viste dekselet, han trengte ikke å se verken i brosjyre eller rattet/bilen i seg selv. Jeg slapp også å betale for etterkontrollen, siden jeg fikk påpekning på nærlyset tidligere (som de en gang justerte, og som riktignok også ble godkjent hos biltilsynet....). Så det var bra, bilen er klar for to nye år på veien :)

Takk til Erik for lånet av deksel og brosjyrer :)
Post Reply