Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skal bestille meg nye bremser foran nå.
Noen som har gode tips?
Kjører stock skiver og hawk klosser idag.
Skal IKKE ha borra eller slissa skiver
2001 sport, så må ha 270mm skiver.
Stock er mitt tips. Mazda skiver er gull. Jeg har kvernet av 3 sett med klosser og skivene er fortsatt bra og innenfor spec. Det var ikke tilfelle med jallaskivene jeg hadde på første NA'en. Org sportsklossene holder lenge. Jeg klarte akkurat og fade de med stock msm på bane. Kevlarklosser skal jeg slutte med. Slites veldig fort og om de ikke kjøres inn 100% på enten nye eller slipte skiver bremser de som en gammel DBS sykkel. For bane er det bra tilbakemelding på Cobalt Friction klosser men jeg tror ikke de lages for Sport. Håper jeg tar feil.
arildh wrote:Stock er mitt tips. Mazda skiver er gull. Jeg har kvernet av 3 sett med klosser og skivene er fortsatt bra og innenfor spec. Det var ikke tilfelle med jallaskivene jeg hadde på første NA'en. Org sportsklossene holder lenge. Jeg klarte akkurat og fade de med stock msm på bane. Kevlarklosser skal jeg slutte med. Slites veldig fort og om de ikke kjøres inn 100% på enten nye eller slipte skiver bremser de som en gammel DBS sykkel. For bane er det bra tilbakemelding på Cobalt Friction klosser men jeg tror ikke de lages for Sport. Håper jeg tar feil.
Jeg ville testa Hawk HP Blue 9012. Jeg skal montere disse ved neste bytte.
arildh wrote:Stock er mitt tips. Mazda skiver er gull. Jeg har kvernet av 3 sett med klosser og skivene er fortsatt bra og innenfor spec. Det var ikke tilfelle med jallaskivene jeg hadde på første NA'en. Org sportsklossene holder lenge. Jeg klarte akkurat og fade de med stock msm på bane. Kevlarklosser skal jeg slutte med. Slites veldig fort og om de ikke kjøres inn 100% på enten nye eller slipte skiver bremser de som en gammel DBS sykkel. For bane er det bra tilbakemelding på Cobalt Friction klosser men jeg tror ikke de lages for Sport. Håper jeg tar feil.
Jeg ville testa Hawk HP Blue 9012. Jeg skal montere disse ved neste bytte.
Står mellom EBC Yellowpad, Hawk HP+ og Axxis ULT.
Hawk 9012 er ikke gunstige på vei på normal kjøring.
Lest en del på miata.net, og folk har holdt på å kollidere pga. veeeeldig lite bite i klossene når bremsene er kalde.
Det blir også rene skiver, ikke noe slisser eller borring, da det eneste det gjør at skivene får dårligere varmeflyttingsegnskaper (mindre masse), og skivene kan sprekke ut fra hulla rimelig enkelt (om de er hullborret).
Er plain blanks bra nok for emilio på banebil, så duger det glatt til min kjøring
DrHolm wrote:Jeg ville testa Hawk HP Blue 9012. Jeg skal montere disse ved neste bytte.
Står mellom EBC Yellowpad, Hawk HP+ og Axxis ULT.
Hawk 9012 er ikke gunstige på vei på normal kjøring.
Lest en del på miata.net, og folk har holdt på å kollidere pga. veeeeldig lite bite i klossene når bremsene er kalde.
Det blir også rene skiver, ikke noe slisser eller borring, da det eneste det gjør at skivene får dårligere varmeflyttingsegnskaper (mindre masse), og skivene kan sprekke ut fra hulla rimelig enkelt (om de er hullborret).
Er plain blanks bra nok for emilio på banebil, så duger det glatt til min kjøring
-n
9012 var tenkt som et tips til Arild. HPS ville jeg gått for ved normal/inspirert kjøring.
HP Plus skriker en del, og spiser opp skivene noe raskere, men har funka fjell i +-3år med min kjørestil.
Skal ikke ikke sette igang nok en bremse-skive-diskusjon, men jeg og madammen kan varmt anbefale DBA sine skiver.
Jeg tror nesten du hadde blitt dritfornøyd med OEM Sport-skiver med nye OEM klosser og fersk bremseveske i ny og ne.
Men jeg syntes det er bra at du setter bremser i fokus!!! ME LIKE
nope-mx5 wrote:
Det blir også rene skiver, ikke noe slisser eller borring, da det eneste det gjør at skivene får dårligere varmeflyttingsegnskaper (mindre masse), og skivene kan sprekke ut fra hulla rimelig enkelt (om de er hullborret).
-n
Unnskyld om jeg er nabcake her, men dette høres da rart ut?
I henhold til "mindre masse - dårligere kjøling"-teorien, så skal jo da solide skiver tåle større belastning enn ventilerte..?
Slissede og borrede skiver gir derimot større OVERFLATE, og dette fører vel til bedre kjøling? Ref radiatorer, intercoolere og oljekjølere som er oppbygd for å gi maksimal overflate til å føre varmen fra gods til luft.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
som sagt nope.. du trenger ikke race klosser . skjønner ikke hvorfor du vurderer sånt som yellowstuff etc som må ha mer varme i klossene for optimal funksjon, enn du noensinne har hatt i bremsene? oem klosser for husmorkjøring. De virker meget bra fra kalde og jeg vedder en hundrelapp på at du ikke klarer å fade oem bremser (forutsatt at du ikke ligger å subber bremsefot hele tida da)..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Jeg kjører med redstuff foran og er ok fornøyd med det!
Merker som sagt at de trenger å varme seg før de biter skikkelig. Men funker fint for meg. Tror yellowstuff kanskje blir for knot på vei. Dessuten holder redstuff som bare det på bane. Det lille jeg har prøvd da.
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
det jeg mener og. nope ser på yellowstuff(og andre "race" klosser). fail sier jeg da. feil klosser til din bruk nope. alt på redstuff merker man litt det at de må få temp, og de vil også tåle all bruk du klarer å gi dem.
i dare you.. få org bremser til å streike før du tror du trenger race klosser bare ulemper med race klosser om man faktisk ikke må ha det pga alt annet fader.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''