Flyin Miata re-mapped ECU
Moderator: Styremedlemmer
- uggla
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 595
- Status: Offline
Flyin Miata re-mapped ECU
Nytt fra Flyin Miata:
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=07-14000
http://www.flyinmiata.com/Store/images/07-14000-NB.jpg
Foreløpig bare for 99-00 NB men det lover jo godt.
12 hk for 580 gærninger er jo ikke værst til N/A tuning å være.
Og det er med utg.punkt i en bil som allerede har: grenrør, innsug, sportscat og eksos!
Kommer visst til de andre modellene etterhvert. Først MSM og NC og etterhvert NA.
Kan jo være et greit alternativ for oss n/a-slitere som ikke har råd til Link/MS PnP etc.
og ikke har peiling eller ønsker å mappe selv.
Står noe her og:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=379317
Jeg gleder meg til å se åssen det blir for 1.6 NA.
Magster
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=07-14000
http://www.flyinmiata.com/Store/images/07-14000-NB.jpg
Foreløpig bare for 99-00 NB men det lover jo godt.
12 hk for 580 gærninger er jo ikke værst til N/A tuning å være.
Og det er med utg.punkt i en bil som allerede har: grenrør, innsug, sportscat og eksos!
Kommer visst til de andre modellene etterhvert. Først MSM og NC og etterhvert NA.
Kan jo være et greit alternativ for oss n/a-slitere som ikke har råd til Link/MS PnP etc.
og ikke har peiling eller ønsker å mappe selv.
Står noe her og:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=379317
Jeg gleder meg til å se åssen det blir for 1.6 NA.
Magster
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
Re: Flyin Miata re-mapped ECU
Er vel et eller annet svensk firma som lager noe lignende... Husker ikke helt linken.
-
hehe. det lover jo godt når jeg endelig får ræva i gir og selger fmlink'en min. kan jo faktisk være jeg får noe for den da jo... gi bud :p
- Miatapowers
- 7200 RPM
Eg er gjerne interesert i min gamle link,,, 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- jallatralla
- 2000 RPM
Er dette til NB...2006 mod ble testa i dynoen står det...eller misforstår jeg?
2001 1.6 NBFL
- jallatralla
- 2000 RPM
mye penger for noe uten mulighet for å endre oppsett på.. bytter man kan, porter eller gjør andre ting, så er den fortsatt feil. får man senere lyst på kompressor, må den byttes igjen,. osv
kjøp noe programerbart med en gang, spes om man har planer videre framover..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Den koster $100 mindre enn MegaSquirt Pnp.
Å investere i en slik grenser mot galskap.
Å investere i en slik grenser mot galskap.

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Dynatronics sin originale hacka ECU kan man mappe selv.Harald wrote:mye penger for noe uten mulighet for å endre oppsett på.. bytter man kan, porter eller gjør andre ting, så er den fortsatt feil. får man senere lyst på kompressor, må den byttes igjen,. osv
Er IKKE noe FM har lansert etc. De videreselger kun.
Dette er jo et alternativ for racingserier hvor man ikke har lov å bruke uoriginal ecu etc.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
For eksos og filter trimmere , dvs. 95% av folket her på forumet, er dette et bra alternativ. Nevn 1 ting du kan klistre på bilen din som gir mer hester for mindre penger ?
Dette bør også gå å få moms og tollfritt så lenge du kan dokumentere at du sendte delen ut av landet. (noe jeg glemte når jeg fikk overhalt demperne mine)
Dette bør også gå å få moms og tollfritt så lenge du kan dokumentere at du sendte delen ut av landet. (noe jeg glemte når jeg fikk overhalt demperne mine)
Blir dette regnet som "chip-trimming"? Fullt lovlig? (Jeg er fortsatt meget grønn når det kommer til tekniske og motor relaterte ting, så trenger det inn med te skje
)

arildh wrote:For eksos og filter trimmere , dvs. 95% av folket her på forumet, er dette et bra alternativ. Nevn 1 ting du kan klistre på bilen din som gir mer hester for mindre penger ?
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
-
ingen trimming er strengt tatt lovlig, men det er umulig å sjekke. så det er lovlig i den forstand at en ikke kan bli tatt for det. 

dette er vel uansett innenfor 10% +- i fall staten sponser en effektmåling
Så egentlig den eneste måten for staten å finne dette ut av er å "bremse" bilen?petterbw wrote:ingen trimming er strengt tatt lovlig, men det er umulig å sjekke. så det er lovlig i den forstand at en ikke kan bli tatt for det.
Jeg trodde da remap av ECU skulle være lovlig? Det finnes også de som remapper ECUen for at den skal bli mer miljøvennlig (eks: bedret bensin forbruk kontra luft mating), og klarer ikke å se hvor dette er ulovlig. Denne FM selger går vel på det samme. Man chipper jo ikke? Man bare forbedrer det man allerede har?
Og hvis det skulle være ulovlig, da er jo nesten inngrep som bedre tennplugger, pluggledninger, bedre olje, lettere hjul, lettere bil osv osv (listen er super lang) som gjør at bilen går bedre og får bedre ytelse må være dønn ulovlig??? Jeg vet det er noe jeg har misforstått her, så noen må forklare meg

Medlemsnr.: 822
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Man kan neppe gjemme seg bak miljøvennlig tuning. Lite tuning på nyere biler som gir mer power eller bedre bensinforbruk er miljøvennlig i den forstand. Dette fordi visse bensinblandinger er bla. mer katalysator vennlige og en katalysator er en hel del dyrere og har mer miljøavtrykk enn noen liter bensin i lengden. En hissig chip er mest sannsynlig tynt helt til grensa, for det er der de ekstra kreftene er.
I hovedsak når man snakker om å ta folk for chiptuning så snakker man nok om øvre middelklasse og opp av dieselbiler osv. som får hundrevis av newton og masse ekstra hester. Tviler på de tar folk for 12 ekstra hester. Tror lovens lange arm bruker logikk litt oftere enn vi tror. Men man vet jo aldri.
Det blir dermed ikke det samme som å ha nye plugger, lettere felger osv. Nye plugger gir ingen ekstra power, du får bare tilbake power du mistet med svake plugger. Samme med dekk/felger, du får bare poweren du har ned til bakken på en bedre måte. Skjønner at noen tenker at prinsippet er det samme med chiping, men det er jo faktisk en grunn til at de kommer med de innstillingene de gjør. Ofte noen grunner som betyr lite for oss, andre ganger noen som faktisk betyr noe.
I hovedsak når man snakker om å ta folk for chiptuning så snakker man nok om øvre middelklasse og opp av dieselbiler osv. som får hundrevis av newton og masse ekstra hester. Tviler på de tar folk for 12 ekstra hester. Tror lovens lange arm bruker logikk litt oftere enn vi tror. Men man vet jo aldri.
Det blir dermed ikke det samme som å ha nye plugger, lettere felger osv. Nye plugger gir ingen ekstra power, du får bare tilbake power du mistet med svake plugger. Samme med dekk/felger, du får bare poweren du har ned til bakken på en bedre måte. Skjønner at noen tenker at prinsippet er det samme med chiping, men det er jo faktisk en grunn til at de kommer med de innstillingene de gjør. Ofte noen grunner som betyr lite for oss, andre ganger noen som faktisk betyr noe.