Sotftop lekkasje og vinyl lakkering

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
neeti
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Sotftop lekkasje og vinyl lakkering

Post by neeti »

Vi er de glade eiere av 2 MX 5, og er nylig blitt mitt av basillen.Veldig kjekt å se at vi ikke er de eneste :D ! Har for øvrig litt "faglige" spørsmål som noen her muligens har svar på:
1. Den ene bilen har stoff kalesje med glassvindu.Merker i striregn at det kommer inn dråper på passasjersiden ved skøytene av gummilistene. Ikke noe farlig, men kunne gjerne ha vært foruten. Av tiltak så har vi prøvd å justere vindusheisen slik at vinduet kommer litt lenger opp,men ikke opplevd den store bedringen. Tenkte at neste steg bør være å skifte gummilistene på softtopèn. Er for øvrig åpen for andre forslag og erfaringer ift dette. Hvis dette blir løsningsforslaget, hvor er beste plassen å anskaffe disse listene? Ser de er å oppdrive på Miatamania, men mulig andre plasser?

2. Nettsiden gasolin.no har utstyr til kalesjrens og impregnering, noen som har erfaring med de produktene de selger? ( Ps- de formidler også nye hardtopper for 5990,- inkl moms men uten frakt tror jeg, har for øvrig forespurt om dette per mail, venter svar, til info).

3. Den ene bilen vi har kjøpt,har litt varierende farge på interiøret, mest sannsynlig etter solbleking. Noen som har erfaringer med vinyl lakkering? Ser det er å få kjøpt vinyl lakk på gasolin.no.

Takk for tiden for dere som har tatt dere tid til å lese dette, og takknemmelig for gode forslag :D
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Re: Sotftop lekkasje og vinyl lakkering

Post by nope-mx5 »

Til vinylkalesje (om den ene bilen har det), så bruker dere Kiwi skokrem :)
Funker gull.

Til stoffcab så mener jeg Renovo har produkter som er meget bra.

Hardtopen hos gasolin er uoriginal, og bruker ikke alle innfestingspunktene.
Den har også plastbakrute.
Jeg hadde heller lagt litt mer i en original hardtop.
(om man har flaks, finner man en i rett farge, gasolin sin må lakkeres, og det er raskt noen tusenlapper).

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
KnutH
4200 RPM
4200 RPM
Medlemsnummer: 163

Post by KnutH »

Gratulerer som MX-5 eiere!

Hvis det lekker vann inn i skjøten på vinduslista så er sannsynligvis lista tørket inn litt. Dusj en god dose med silikonspray eller vinylglans på ei fille, og tørk over listene med denne, de vil sannsynligvis trekke mye silikon. Gjenta til listene er mettet, og dra de to endene mot hverandre for å oppnå bedre tetting, dette bør løse problemet.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
Chan
4200 RPM
4200 RPM

Post by Chan »

For softtop info kan du lete litt her (under softtop selvfølgelig): http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=12797

Vinyl lakkering? Det er jo en utvei. Jeg banner nok trolig i kirka nå etter noe som kanskje ikke eksisterer, men hva med interiør boning? Eller interiør rens med farge (eller hva man enn kaller det)? Er bare noen merkelige forslag fra min side :D
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
Post Reply