Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skal ha bilen inn til 90' service og da skal reg. reim byttes, men lurer på om vannpumpa også bør byttes i den forbindelse?
Er vel sånn at den ofte byttes ifm. reg. reim skifte, på andre bilmerker i alle fall?!
Verkstedet nevnte ikke vannpumpa når jeg var inne å bestilte servicen, men vil helst slippe en "overraskelse" når jeg henter bilen.
Det vanlige er å bytte vannpumpa, ja. Grunnen til dette er at når vannpumpa en gang er moden for utskifte, så må du gjøre eksagt den samme omfattende jobben som ble gjort ved registerreimbyttet. Like greit å slå to fluer i en smekk. En vannpumpe koster heller ikke all verden.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Nå er ikke dette en omfattende jobb, men om det er ett verksted så bytter for deg og du ikke gjør det selv, så hadde eg valgt å bytte begge deler ja.. mekker man selv på en gammel bil, så kan man gamble å hoppe over en vannpumpe,, men en original pumpe klarer fint dobbel intervall, en uoriginal klarer det muligens ikke.. Men nå klarer nok en original registerreim også dobbel intervall, men man gamler ikke på det..
Skal ha stor service etterhvert på min 91 modell. Mekker ikke noe selv men hva burde jeg ta med i en stor service?
Lurer på alt som er greit å bytte i samma slengen. Så langt har jeg tenkt på:
- Reg.reim sett
- Vannpumpe
- Toppdekselpakning
- Plugger
- Olje(motor, girkasse og bakaksel) + filter
- Luftfilter
- Bensinfilter....???
Eventuelt noen som kan tippe pris på en sånn jobb...?? (uten delene)
R.S wrote:Skal ha stor service etterhvert på min 91 modell. Mekker ikke noe selv men hva burde jeg ta med i en stor service?
- Reg.reim sett
- Vannpumpe
- Toppdekselpakning
- Plugger
- Luftfilter
- Bensinfilter....???
Vanskeligt å si pris på dette da, alt ifra 3000-8000 tenker eg, hører jo fremdeles om skrekk eksempel på slike jobber.. er ikke så lenge siden eg hørte om en så gav 7500 for ett registerreim bytte. så eg foreslår du spør flere. eventuelt så betaler du noen litt kroner her på forumet, er jo faktisk lovt å tjene 1000kr uten å skatte for det.. Eg hadde gjerne gjort det for 1000 svarte..
StianOppistov wrote:
Vanskeligt å si pris på dette da, alt ifra 3000-8000 tenker eg, hører jo fremdeles om skrekk eksempel på slike jobber.. er ikke så lenge siden eg hørte om en så gav 7500 for ett registerreim bytte. så eg foreslår du spør flere. eventuelt så betaler du noen litt kroner her på forumet, er jo faktisk lovt å tjene 1000kr uten å skatte for det.. Eg hadde gjerne gjort det for 1000 svarte..
Er det ikke 5000 pr.person man hjelper, man kan tjene i året på hobbybasis private i mellom?
Jeg hadde nylig regreim bytte på min hos en mazda forhandler, spurte dem om de skiftet vannpumpe i samme slengen, ifølge typen på verstedet var ikke dette vanlig praksis da visstnok vannpumpen var plassert på en annen måte (fant selvsagt ut i etterkant at den er plassert som på ALLE andre biler i verden, burde jo selvsagt stolt på meg selv her å valgt ett annet verksted).
Uansett de tok ca 8000,- jobben, ville at en autorisert mazda forhandler gjorde jobben, men tror ikke jeg kommer til å benytte meg av dem noe mer.
Ps. Kan også nevne at jeg ba dem om å bytte y-leddet til viskerdysene, dette var noe de ikke klarte , dette gjelder altså en av de største mazda forhandlerene i Oslo (ikke ullern bil).
R.S wrote:Skal ha stor service etterhvert på min 91 modell. Mekker ikke noe selv men hva burde jeg ta med i en stor service?
- Reg.reim sett
- Vannpumpe
- Toppdekselpakning
- Plugger
- Luftfilter
- Bensinfilter....???
Hvis det er noen som KAN skru og har peiling i nærheten av åssiden(drammen) så har jeg flere ting som jeg skulle fått gjort etterhvert.. Gjerne uten kvittering Så rop ut om det er noen som er flink og rimelig i pris. Men som veit hva dem holder på med da...
Men fikk ca pris på 3 tusen for bytte av reg.reim, vannpumpe, toppdekselpakning og olje(uten delene, må betale ca 1700 for reg.reim og vannpumpe. Så kommer olje osv i tillegg). Skal sies at det er et verksted som handler gjennom den ene jobben min....
siemens wrote:hvilke side av rosen holder du til i?? bor også på åssiden ser du...
Bor noen meter unna travbanen... litt lenger inn der. Men blir nok ikke til å se noe særlig til MX5'n min før nyttår, gikk litt fort i svingene så mista lappen. Men masse planer så fort jeg får tatt oppkjøring osv på nytt