Fikk hardtop'en og vinterdekkene oppover fra Oslo til Fauske i dag, satt meg i bilen og kjørte de 5 milene det er innover dit fra meg. Da jeg kom frem var jeg utrolig glad for at jeg kasta ut reservehjulet før jeg dro.. måtte slite hardt for å få plass til ett enkelt vinterdekk bak. Men det gikk nå ned. Måtte stable de tre andre i passasjersetet.. det gikk såvidt!
Men uansett, satte nå på hardtop'en før jeg lempa inn dekkene, og denne passa nå utmerket. Og gud hvor deilig med diger bakrute! Med klart glass.. heh.
Jeg har ett sånt trekk som kneppes på når cab'en er nede, et slikt som skjuler cab'en. Er det mulig å ha dette på under hardtop'en? Tror det vil bli litt bedre enn å kjøre en hel vinter med cab'en synlig i bakruta..? Kunne sikkert sjekka dette selv, men gidder ikke.. hardtop'en er pakket ned i enda noen måneder..
Hardtop++
Moderator: Styremedlemmer
Hardtop++
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Re: Hardtop++
Jeg fikk ikke på HT da hvertfall
Slurfi wrote:Jeg har ett sånt trekk som kneppes på når cab'en er nede, et slikt som skjuler cab'en. Er det mulig å ha dette på under hardtop'en? Tror det vil bli litt bedre enn å kjøre en hel vinter med cab'en synlig i bakruta..? Kunne sikkert sjekka dette selv, men gidder ikke.. hardtop'en er pakket ned i enda noen måneder..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- JohnBGoode
- 1000 RPM
Ok, får prøve meg frem når den tid kommer. Takker for tipset.JohnBGoode wrote:Bare knepp av plastlista i bakkant av bootcover'et og brett denne ned bak kalæsjen..Er vel ikke helt perfekt men det hjelper da litt... ser litt mindre rotete ut liksom
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Har sånt trekk eg også, dette passet utrolig bra på min med hardtop på, den skjulte heile caben og det såg faktisk bra ut også... 

1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Det finnes faktisk et eget spesielt boot-cover til å bruke iforb. med hardtop. Husker ikke i farten hvor jeg har sett det blir solgt. Som noen har nevnt her, fungerer det ikke å bruke det opprinnelige boot-coveret.
Jeg har gjort det på den enkle og billige måten, og det fungere utmerket. Jeg har kjøpt et stort sort frottehåndkle. Dette legger jeg nedpå "hattehyllen" før jeg tar ned soft-toppen. Deretter åpner jeg glidlåsen og legger plastruten nedpå den delen av håndkleet som ligger på hattehyllen. Dermed ligger vinduet nedpå håndkle. Så bretter jeg det resterende av håndkle over plastruten, og på den måten ligger vinduet "inni" håndkle. Til slutt legger jeg ned resten av taket, og monterer på med hardtoppen. På denne måten ser en ikke plastruten på hattehyllen, bare det sorte håndkle, og vinduet ligger også godt beskyttet hele vinteren.
Jeg har gjort det på den enkle og billige måten, og det fungere utmerket. Jeg har kjøpt et stort sort frottehåndkle. Dette legger jeg nedpå "hattehyllen" før jeg tar ned soft-toppen. Deretter åpner jeg glidlåsen og legger plastruten nedpå den delen av håndkleet som ligger på hattehyllen. Dermed ligger vinduet nedpå håndkle. Så bretter jeg det resterende av håndkle over plastruten, og på den måten ligger vinduet "inni" håndkle. Til slutt legger jeg ned resten av taket, og monterer på med hardtoppen. På denne måten ser en ikke plastruten på hattehyllen, bare det sorte håndkle, og vinduet ligger også godt beskyttet hele vinteren.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2