Boundry oil pump
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Boundry oil pump
Den leveres med mulighet for forskjellig trykk. Starter på 60psi som er originalt, men en kan også velge 7, 14, 21, 28 og 35psi ekstra trykk.
Hva er best å velge?
Hva er best å velge?
Re: Boundry oil pump
Hmm, dette var ikke en option når jeg kjøpte. Regner med jeg har 60 da siden det starter der.
Mer trykk er ikke nødvendigvis bedre. Men jeg kan se fordelene med det om man har tilført restriksjoner ala oljekjøler eller oljefilter relocation stuff.
Mer trykk er ikke nødvendigvis bedre. Men jeg kan se fordelene med det om man har tilført restriksjoner ala oljekjøler eller oljefilter relocation stuff.
- inglar
- 7200 RPM
Kommer til å kjøre to oljekjølere. Så da er det kanskje greit å kjøre opp et par hakk på trykket?
Har du sjekket at Boundary Engineering faktisk har som passer 01-05?
Mulig de har fikset på ting nå, men var en periode det var forskjeller på 99-00 og 01-05 på oljepumpetinga fra de.
-n
Mulig de har fikset på ting nå, men var en periode det var forskjeller på 99-00 og 01-05 på oljepumpetinga fra de.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- inglar
- 7200 RPM
nope-mx5 wrote:Har du sjekket at Boundary Engineering faktisk har som passer 01-05?
-n
Har sendt de en mail. De har to forskjellige pumper. Én til street/track og en racing. Spurte om forskjellen og skrev hvilken bil eg kjørte.
Sjekk http://www.mazdaspeedy.com/2010/04/boun ... -pump.html
Bilder med delenummer og mod.
Jeg fikk mest sansynlig en pumpe for BP uten crank sensor men ikke veldig vanskelig og modde den med litt vinkelsliperi og gjengetapperi.
Helt klart en fordel å få de til å sette inn drevene i et hus som har dette fra før.
Bilder med delenummer og mod.
Jeg fikk mest sansynlig en pumpe for BP uten crank sensor men ikke veldig vanskelig og modde den med litt vinkelsliperi og gjengetapperi.
Helt klart en fordel å få de til å sette inn drevene i et hus som har dette fra før.
standard trykk er tingen, funker supert selv med 2 stk oljekjølere og metervis med slanger utenfor bilen..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
- inglar
- 7200 RPM
Fikk svar fra Travis. De har nå to pumper. Blir nok ræisingpumpa. Koster jo ikke så mye mer. Og normalt trykk på 60psi. Buy now
Hello Kim,
The higher costing pump has a thicker set of gears, and likewise is machined more to fit the thicker gears. The more expensive pump also has more porting, and blending work done. This will result in more flow through the engine which helps the engine run cooler, and provides more lubrication.
Both pumps are the same in durability though, they have gears machined from Chromoly material and to the same standard.
Thanks for a taking a look!
Regards,
Travis Rosenbarger
Boundary Engineering
1087 Baylor Wissman Road
Georgetown IN 47122
(812) 989-3308

Hello Kim,
The higher costing pump has a thicker set of gears, and likewise is machined more to fit the thicker gears. The more expensive pump also has more porting, and blending work done. This will result in more flow through the engine which helps the engine run cooler, and provides more lubrication.
Both pumps are the same in durability though, they have gears machined from Chromoly material and to the same standard.
Thanks for a taking a look!
Regards,
Travis Rosenbarger
Boundary Engineering
1087 Baylor Wissman Road
Georgetown IN 47122
(812) 989-3308
hva var prisen på denne?
Og, er det nødvendig?

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
det er absolutt nødvendig når man trimmer hardt, da orginal oljepumpene er svake , og mazda har brukt billige materialer. Med resultat at det slett ikke er uvanlig at de rett og slett sprekker internt, med totalt motorhavari tilslutt.
dette er seff ikke no de med relativt normale oppsett trenger å bry seg no om, men for hard bruk, mye turtall, og mye effekt, er det viktigste mod på motorn, ved siden av smidde stempler og råder.
dette er seff ikke no de med relativt normale oppsett trenger å bry seg no om, men for hard bruk, mye turtall, og mye effekt, er det viktigste mod på motorn, ved siden av smidde stempler og råder.
-*Snylter*-
- inglar
- 7200 RPM
Vil ikke ta sjangsen på at den originale pumpa tar kvelden. Er rimeligere å gå for en skikkelig pumpe med en gang enn å havarere. Ser forskjellen her

Race-pumpa koster ca 450 dollars

Race-pumpa koster ca 450 dollars
min har orginal tykkelse oljepumpe drev, men forsterka innmat, jeg varver rundt 8000 rpm hele tida, og ser at jeg har logget peak på 8200 rpm flere ganger. Aldri hatt noe issue selv uten race pumpa, men det kan ikke skade med mer flow, så lenge trykket er vettugt.
-*Snylter*-
- inglar
- 7200 RPM
Er sikkert ikke nødvendig med race pumpa, men 50 dollars mer er ikke så stort. Eneste ulempen er at jeg nå fikk en mail. Ble kun laget opp street pumper nå og jeg må evt vente et par uker til på race pumpa hvis jeg skal ha den. Men alt av bolter, skiver og muttere er sendt bort til "vasking" så får sjekke hvor lang tid det tar om jeg bare går for en vanlig pumpe.
Så DrHolm, les sms´en din
Så DrHolm, les sms´en din

- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
HÆ??
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Og det er ikke noe fare ved å øke trykket? Tenker da ved original motor 

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata