Hadde også en variant med fleksibelt rør der filteret endte opp bak venstre lykt (der jeg har vacuumenheten til cruisekontrollen, noe som gjorde at jeg måtte flytte den), tenkte at da ble det mere kaldluft og enda en haug med hestekrefter, men da forsvandt det morsomme som skjedde over 4000rpm..., så det ble demontert ganske raskt...
Har kjørt med dette et år og det er gøy

Jeg handla filter og adapter på Biltema...
Filter 33234 199,-
Adapterplate 33248 149,-
Så trenger du ei blikkplate + ei platesaks til å klippe med, samt et par biter vinkeljern på 15-20cm og passende sag og boretutstyr for å tilpasse disse
Fjern alt som hører til luftfilterboksen til du sitter igjen kun med en løs luftmengdemåler (LMM)
Braketten til LMM er sveiset sammen av to vinkeljern og tilpasset eksisterende skruehull til den gamle luftfilterboksen.
har man ikke tilgang tilsveiseapparat (noe vel de færreste har) så kan man borre hull og skru bitene sammen. Bare å være litt kreativ og prøve seg fram...
Det var egentlig 3 fester fra skjoldet og inn på adapteret, men den ene knakk og er ikke blitt erstattet enda...
Blikkplata er bare rullet rundt ei lita bøtte for den runde fasongen
Og sånn ble det ferdige resultatet...
