Hog ring tang

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
perri
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 858
Status: Offline

Hog ring tang

Post by perri »

Er det noen som har en å leie/låne ut ?
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Re: Hog ring tang

Post by Miatapowers »

Var det ikke slik at det ble anbefalt å bytte ut disse ringene mot plast strips, det lettet arbeidet endel,, eneste faren er jo at dem sliter etter noen år.. men dem er jo meget holdbare da..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
vmo
0 RPM
0 RPM
Medlemsnummer: 855

Post by vmo »

Hallo.

Har en slik tang som jeg kjøpte fra USA da jeg trakk om orginalsetene i min Miata NA i skinn. I løkkene på de nye trekkene satt jeg inn stiv plast tråd. Brukte trekke fjær til elektro rør som jeg klippet opp, og brukte "hog ringer" i orginal strengene på alle steder der det var ringer orginalt. Resultatet ble meget bra og ser helt profft ut. De som klarer å få fingrene inn på de trangeste stedene og sette på strips må ha finger ferdigheter langt utover det jeg har :-) Dette er stramme greier som krever at en tar seg god tid.

Du kan få låne min mot at du betaler porto begge veier. Tangen befinner seg i Bergen.
1991 Miata Classic Red
perri
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 858

Post by perri »

vmo wrote:Hallo.

Har en slik tang som jeg kjøpte fra USA da jeg trakk om orginalsetene i min Miata NA i skinn. I løkkene på de nye trekkene satt jeg inn stiv plast tråd. Brukte trekke fjær til elektro rør som jeg klippet opp, og brukte "hog ringer" i orginal strengene på alle steder der det var ringer orginalt. Resultatet ble meget bra og ser helt profft ut. De som klarer å få fingrene inn på de trangeste stedene og sette på strips må ha finger ferdigheter langt utover det jeg har :-) Dette er stramme greier som krever at en tar seg god tid.

Du kan få låne min mot at du betaler porto begge veier. Tangen befinner seg i Bergen.
Pm sendt
If it ain't broken, don't fix it.
97 NA RØD 1,8L BP
06 SAAB 93 SC Maptun stg.1
Post Reply