Vippelyktene mine har en stygg tendens til å sprette opp og ned når jeg bruker blinklyset !!! 8O
Det hadde gitt seg i sommer, men nå som det har begynt og bli litt kaldt og fuktig om morgenen har symptomene kommet tilbake.
Det kan være én lykt, eller begge, mest når jeg skrur på blinklyset, men også en sjelden gang når jeg skrur av blinkeren.
Har blitt fortalt at dette kan være forårsaket av en jordingsfeil.
Er det noen som har erfaring med dette og kan gi meg tips om hvor jeg burde kikke, eller har andre forslag til løsning?
Jordingsfeil i vippelykter ???
Moderator: Styremedlemmer
- EarlBlack93
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 428
- Status: Offline
Jordingsfeil i vippelykter ???
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
Alltid kjekt å ha en slik boks for handen.. kan brukes til mer enn i bilen.. for eksempel til å blåse bort støv fra viftene inni PC'en. Kjøpte en boks på Binders til ca 80 kroner.HansT wrote:Mange har hatt gode resultat ved å bruke "luft på boks" som en blåser rent med inni kontaktene.
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
- EarlBlack93
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 428
Takk for forslaget, jeg prøver.... men hvor kommer jeg til hen?HansT wrote:Dette har jeg lest om flere ganger på Miata.net. Det har ofte rett og slett bare vært litt rusk og rask inni selve kontaktene for lys og blinklys på rattstammen.
Mange har hatt gode resultat ved å bruke "luft på boks" som en blåser rent med inni kontaktene.
Inne på rattstammen eller inne i blinkerarmen?
'93 MX5, Brilliant Black, beige skinn, hardtop, 16' OZ Superleggera med Goodyear F1 GS D3 205/45, ABS, Brembo skiver og klosser, big brakes conversion, diff. brems, CD/MP3, Polk Audio høytalere.
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Finns det ikke egen elektrorens på spray ? Må da finnes det, når det finnes ost på sprayboks..
Men viktig å ikke forveksle med elekrtospray som brukes bak på kretskort da
Men viktig å ikke forveksle med elekrtospray som brukes bak på kretskort da

HansT wrote:Dette har jeg lest om flere ganger på Miata.net. Det har ofte rett og slett bare vært litt rusk og rask inni selve kontaktene for lys og blinklys på rattstammen.
Mange har hatt gode resultat ved å bruke "luft på boks" som en blåser rent med inni kontaktene.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114