Selv med økning av drivstoffbruk som på min bil, med normal til hard kjøring har ført til ca. 15-30% økt forbruk. Med priser på 8-9kr. for literen har dette vært langt fra bensinprisene som det opereres med nå for tiden selv etter økningen.
Ettersom jeg har hatt turbo(nå tatt ut for overhaling av motor) så har jeg hatt piggyback, og senere datasprut så har det vært forholdsvis enkelt å mappe om til E85, men for ca. 1 år siden kjøpte jeg inn en enkel piggyback for min samboers Fiesta. Mappet opp denne til å ligge på 9.2 AFR og har aldri hatt noen problemer, hverken på EU eller med motor, slanger o.s.v.
Nå holder jeg på med en overhaling av motor, drivverk, undestell og bremser. Sommeren er snart her

Jeg har altså hatt E85 i 1,5 år og burde vel etterhvert se skadene som alle snakker om at spriten skal gjøre mot motor, pakninger, slanger og hva det ikke skulle være.
Har enda ikke funnet noe skade på noe av det overnevnte.
Eneste jeg har som negativt med E85 er hyppigere oljeskift, noe som etter min mening bare er bra for motor. Jeg skifter nå automatisk etter 7000km, selv om de med erfaring fra org. E85-biler sier at ved 10000km skal holde i massevis ved normal kjøring. Dersom det er banekjøring evt. hardkjøring og langkjøring bytter jeg ved 5000km(men dette gjorde jeg før E85 og på nesten alle biler jeg har hatt)
Så dersom du vil kjøre litt mer økonomisk(9kr+15-30%), med høyt oktan og uten problemer så anbefaler jeg absolutt E85