Har ringt på mange biler, men klarer liksom ikke å bestemme meg.
Så på en sølvfarget som stod i kristiansand, den har vært nevnt tidligere
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=
72 tusen, men klarer sikkert å prute den ned noe. men jeg har egentlig ikke lyst på en sølvfarget, helst skulle den ha hatt hardtopp.
Men jeg er så i tvil, budsjettet mitt er maks 80 tusen. Men helst en bil mellom 65-75.
Er det noen kjenner noen av bilene annonsert på diverse steder, som kan anbefale meg en bil.
Desperat jakt etter bil.
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Dersom den sølvfarga er bra teknisk, og du får pruta litt, hadde jeg gitt en lang beng i fargen! Og så kan du kjøpe hardtoppen til Vidar på veg hjem og alikevel ikke blåse budsjettet ditt 

- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Den sølvfarga som står 1 km fra jobben min er veldig veldig hel og pen.
Jeg hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at det er en "simple one".
D.v.s. den har air condition og sveivevinduer.
Ene felgen er litt skrblet i kanten, ellers så alt helt ut utenifra.
Men, mange mener at en sportsbil skal være enklest mulig. I så måte er denne fin!
Jeg hadde kjøpt den hadde det ikke vært for at det er en "simple one".
D.v.s. den har air condition og sveivevinduer.
Ene felgen er litt skrblet i kanten, ellers så alt helt ut utenifra.
Men, mange mener at en sportsbil skal være enklest mulig. I så måte er denne fin!
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Hvis det blir ettermontert El.vindu på den der, så er det min utstyrsnivå. (etter min mening, sikkert noen som mener det er for mye også)
Et godt tips for å dekk igjen hullene etter vindussveiva er å montere en diskant i nedfellingsbrønn der.
Et godt tips for å dekk igjen hullene etter vindussveiva er å montere en diskant i nedfellingsbrønn der.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg kunne vært foruten alt utstyr unntatt cruise control.
Mazda er bygget for sjåfør på 170, dermed sitter vi som er på nordisk gjennomsnittshøyde ubehaglig.
Jeg er 183, men skulle ønske jeg var 170, for å kjøre Miata.
Siden bilen er "for liten" syntes jeg fotstillingen blir litt ubehagelig i lengden, derfor er det cruisecontrol som gjør at jeg liker bilen til langut.
Alt annet er bare lodd og bagasje!
Mazda er bygget for sjåfør på 170, dermed sitter vi som er på nordisk gjennomsnittshøyde ubehaglig.
Jeg er 183, men skulle ønske jeg var 170, for å kjøre Miata.
Siden bilen er "for liten" syntes jeg fotstillingen blir litt ubehagelig i lengden, derfor er det cruisecontrol som gjør at jeg liker bilen til langut.
Alt annet er bare lodd og bagasje!

2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Legg til litt i budsjettet ditt du å kjøp min, så blir du fornøyd!
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=1469
http://www.mx5-miata.no/modules.php?nam ... pic&t=1469
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
kodvaag wrote:Jeg kunne vært foruten alt utstyr unntatt cruise control.
Mazda er bygget for sjåfør på 170, dermed sitter vi som er på nordisk gjennomsnittshøyde ubehaglig.
Jeg er 183, men skulle ønske jeg var 170, for å kjøre Miata.
Siden bilen er "for liten" syntes jeg fotstillingen blir litt ubehagelig i lengden, derfor er det cruisecontrol som gjør at jeg liker bilen til langut.
Alt annet er bare lodd og bagasje!


2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Ja dette skjønner ikke jeg heller. Kjørte Stavanger-Stockholm kun innlagt bensinstopp og matpause. Sitter meget godt i min med mine 182 cm.EspenSort92 wrote:kodvaag wrote:Mazda er bygget for sjåfør på 170, dermed sitter vi som er på nordisk gjennomsnittshøyde ubehaglig.du er bare 2 cm for lang, jeg var 1,81 sist jeg sjekket og har kjørt min over 12 timer i strekk (kun stopp for bensin og for) og det gikk smertefritt!
Det skal sies at jeg har en kamerat som også er 182, men som har mye høyere overkropp enn meg, og lavere ben. Han stanger oppi taket, og rammen på frontruten kommer nesten i synsfeltet hans. Men.... han har da selvsagt god plass til bena...

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Jeg er 189cm og satt som støpt i gamle bilen. Kjørte Jessheim - Løddingen ( 135 mil ) med den og stoppa kun da jeg skulle fylle bensin. Ikke sliten! Men, andre kan jo sitte vondt for det..
Føler jeg sitter litt høyere i den nye. Noen som veit om det er noen endringer fra -96 til -99 modellene ang. setehøyd o.l.? Setene er helt like bortsett fra at det er skinn/alcantara i den nye. En forklaring kan også være at den nye ikke har runda 40000km ennå.
Føler jeg sitter litt høyere i den nye. Noen som veit om det er noen endringer fra -96 til -99 modellene ang. setehøyd o.l.? Setene er helt like bortsett fra at det er skinn/alcantara i den nye. En forklaring kan også være at den nye ikke har runda 40000km ennå.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red