Merkelig lyd.
Moderator: Styremedlemmer
Merkelig lyd.
Jeg har en forholdvis lav " surre lyd" i coupeen, den høres ut som om når ei vifte subber litt og øker i takt med at jeg trår på gassen, men ikke turtallsavhengig. Dvs at hvis jeg bremser på gear forsvinner lyden. Er det noen som har vært borti dette før ?
Kjører. Miata. Vw t3 syncro. MB 300 tdt. Yamaha xs 650.Norsjø carrier. Hillman minx. Og trives med det 

Re: Merkelig lyd.
Kan være du rett og slett hører girkassa.
-n
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- MacBain
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 900
- Status: Offline
Mulig det er speedometer kabelen som begynner å bli slitt, min lagde ihvertfall litt lyd samtidig som "nåla" hoppet litt.
Miata 1995 1.8
Speaking of lyd fra speedometerwire.
Jeg har en raslelyd i dashen, kan best beskrives som at det høres ut som noe småtteri av plast ligger og dirrer mot noe. Er dette lyden av speedoen?
Nåla mi er litt ustabil, så den er nok slitt..
Jeg har en raslelyd i dashen, kan best beskrives som at det høres ut som noe småtteri av plast ligger og dirrer mot noe. Er dette lyden av speedoen?

Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
-
- 2000 RPM
Garrantert speedometerwire. Første jeg oppdaget når jeg prøvekjørte den nyinnkjøpte bilen min. Helt like symptomer som deg. Venter på wire fra ebay..LoKi wrote:Speaking of lyd fra speedometerwire.
- Miata NA 91 - Silverstone
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
x Miata NA 90
x BMW e39 523i
Vel tror ikke denne lyden har noe med kassa eller speedometeret å gjøre, det tror jeg rett og slett fordi at hvis jeg setter bilen i fri eller trår inn clutchen og triller så forsvinner lyden. Den er der straks jeg er bortpå gassen også selv om ikke turtallet øker noe særlig.
Kjører. Miata. Vw t3 syncro. MB 300 tdt. Yamaha xs 650.Norsjø carrier. Hillman minx. Og trives med det 

-
- 1000 RPM