Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg synes dette virker kjent. Min diff tok kvelden i våres. La "helt tilfeldig" ferien til Fyn og besøkte Au2Fast. Hadde nyoverhalt diff med hjem for 6.ooo kroner. Fungerer perfekt og kona likte Fyn!
Da jeg skrudde av den ene driv akslingen raste det ut kuler fra kulelageret i akslingen... Skal jeg ta sjansen på å stappe de inn igjen eller kjøpe ny aksling også? Kule lageret er vel bare der for "strekkleddet" sin del?
Ole
Ole BRG 91
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
hmm.. har du stikk aksling? dro du ut selve driv akslingen fra "huset" i stikkakslingen? isåfall daler det kuler i alle retninger, men disse er bare å vaske grundig, fette inn mer RIKELIG fett og sette på plass igjen
mulig jeg misforsto deg helt...
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
På den enden av akslingen som skal skrues fast i diffen er det et lokk som er ca 5cm i diameter. Dette lokket har falt av og det har falt ut 4 kuler på størrelse med klinkekuler. (Jeg snakker om den akslingen som går fra hubben til diffen)
Ser søkt litt på miataforum.com, der er det nevnt noe om "ujoints" som ikke kan repareres. Er dette "ujointene"??
Ole BRG 91
Medlem nr. 197
Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
Ole BRG 91 wrote:På den enden av akslingen som skal skrues fast i diffen er det et lokk som er ca 5cm i diameter. Dette lokket har falt av og det har falt ut 4 kuler på størrelse med klinkekuler. (Jeg snakker om den akslingen som går fra hubben til diffen)
Ser søkt litt på miataforum.com, der er det nevnt noe om "ujoints" som ikke kan repareres. Er dette "ujointene"??
aha, ikke rart jeg ikke skjønnte no, helt annet opplegg på 1.8 diffen..
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
hvis du bytter til en annen 1.6 diff så bare bytter du hele klokka.
ganske fort gjort..
skrur løs mellomakslen og de top ut til hjula
så skrur du løs "vingene" på diffen og løsner diffen(nesa på diffen) fra den ramma som går frem til girkassa..
de "skivene" som boltene til nesa på diffen går igjennom går faktisk igjennom ramma og inn i nesa på diffen.. bend dem løs med en skrutrekker. hvis ikke du løsner på dem så vil du lure fælt på hvorfor ikke diffen vil ned(spør meg hvordan jeg vet)..