Lite Skilt: Slik får du det
Moderator: Styremedlemmer
- LITE_SKILT
- 0 RPM
- Posts: 2
- Joined: 07 Sep 2004, 02:00
- Status: Offline
Lite Skilt: Slik får du det
Etter å ha lest utallige innlegg om lite skilt så har jeg tenkt å skrive en liten guide om hvordan du får lite smalt skilt fra biltilsynet/trafikkstasjonen.
Jeg har selv fått lite skilt på alle bilene, og sist gang var senest i går. Riktignok ikke på en miata, men på en bil som hadde mer enn nok plass til et stort skilt. Kresen som jeg er vil jeg ha lite smalt skilt både foran og bak for syns skyld, det ser jo mye penere ut.
Hvis du går innom biltilsynet i Oslo eller Asker får du garantert et avvisende nei dersom du spør om lite smalt skilt.
Trikset er meget enkelt! Dra ut til distriksene, der det registreres flere traktorer enn biler!
Hvis du virkelig har lyst på et lite smalt skilt så oppfordrer jeg deg til å ta en liten biltur i det fine solskinnet et par timer unna oslo. Der finner du avsidesliggende trafikkstasjoner i form av nesten provisoriske brakker, og det er så lite at det kan gjerne hende at det ikke er noen i kontrollhallen når du kommer innom. Her får de meget sjelden spørsmål om lite smalt skilt, og det er også slik at du må forklare dem at det skal skrives inn i vognkortet. Det kan også lønne seg å vaske bilen og skru av de store skiltene før du viser bilen. Husk også på å spørre rett mann i kontrollhallen: De som er under 30år kan regelverket om typegodkjenning, mens de som er litt eldre gir ut lite smalt skilt. Dersom du i tillegg skal være helt på den sikre siden vil jeg anbefale deg å bytte ut baklyktene på bilen, og sette inn de brede baklyktene som er på amerikanske miataer. Da vil det ikke bli plass til et stort skilt bak, og du kan lett argumentere om at du skal ha lite smalt skilt både foran og bak.
Med denne lille guiden bør alle få tak i lite smalt skilt.
Lykke til!
Jeg har selv fått lite skilt på alle bilene, og sist gang var senest i går. Riktignok ikke på en miata, men på en bil som hadde mer enn nok plass til et stort skilt. Kresen som jeg er vil jeg ha lite smalt skilt både foran og bak for syns skyld, det ser jo mye penere ut.
Hvis du går innom biltilsynet i Oslo eller Asker får du garantert et avvisende nei dersom du spør om lite smalt skilt.
Trikset er meget enkelt! Dra ut til distriksene, der det registreres flere traktorer enn biler!
Hvis du virkelig har lyst på et lite smalt skilt så oppfordrer jeg deg til å ta en liten biltur i det fine solskinnet et par timer unna oslo. Der finner du avsidesliggende trafikkstasjoner i form av nesten provisoriske brakker, og det er så lite at det kan gjerne hende at det ikke er noen i kontrollhallen når du kommer innom. Her får de meget sjelden spørsmål om lite smalt skilt, og det er også slik at du må forklare dem at det skal skrives inn i vognkortet. Det kan også lønne seg å vaske bilen og skru av de store skiltene før du viser bilen. Husk også på å spørre rett mann i kontrollhallen: De som er under 30år kan regelverket om typegodkjenning, mens de som er litt eldre gir ut lite smalt skilt. Dersom du i tillegg skal være helt på den sikre siden vil jeg anbefale deg å bytte ut baklyktene på bilen, og sette inn de brede baklyktene som er på amerikanske miataer. Da vil det ikke bli plass til et stort skilt bak, og du kan lett argumentere om at du skal ha lite smalt skilt både foran og bak.
Med denne lille guiden bør alle få tak i lite smalt skilt.
Lykke til!
Re: Lite Skilt: Slik får du det
De baklyktene skulle jeg likt å settLITE_SKILT wrote:Dersom du i tillegg skal være helt på den sikre siden vil jeg anbefale deg å bytte ut baklyktene på bilen, og sette inn de brede baklyktene som er på amerikanske miataer. Da vil det ikke bli plass til et stort skilt bak, og du kan lett argumentere om at du skal ha lite smalt skilt både foran og bak.

1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
Re: Lite Skilt: Slik får du det
Det er nok denne us-spesialutgaven han sikter tilHansT wrote:De baklyktene skulle jeg likt å sett

Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Det er faktisk den noe mer utbredde Mazda Miata MS Paint edition.HansT wrote:Vidar wrote:Produsert av Adobe ?Ja, for meg ser også det der ut til å være den sjeldne Mazda Miata Adobe LE versjonen.
![]()
![]()
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Noen som har ett oversiktskart over veistasjoner i norge...
sann at vi kan grave oss ut noen ner oss??
sann at vi kan grave oss ut noen ner oss??
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Et liten ting. Jeg ser av signaturen din at du har bestilt RB2 fronten. Har du sett ILMotorsport sin nye som i utgangspunktet er omtrent er en TRO KOPI av RB2 fronten. Jeg har sammenlignet bilder, og klarer ikke å se forskjell. Bortsett fra at IL levere med ferdigmonterte HELLA kjørelys som jeg ser på som et stort pluss.glaibilenmin wrote:Noen som har ett oversiktskart over veistasjoner i norge...
sann at vi kan grave oss ut noen ner oss??
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
synst det ser bedre ut med den orginale rbfronten med luper montert rimelig dypt inni...
men det er jo ei smaks sak...
men det er jo ei smaks sak...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
LS
Hei!
Ønsker meg lite skilt både foran og bak på min mazda miata mx5.
Saken er at når jeg registrerte den i oslo fikk jeg lite skilt bak (fordi det ikke var plass til stort), men foran ville de kun gi meg stort (fordi det var plass til det). Prøvde i etterkant å få lite foran på lillestrøm og asker trafikkstasjon uten hell.
Hvordan burde jeg da gå fram... burde jeg skru av det store jeg har foran, si at det er stjelt/mistet og be om et nytt lite foran??
Skru av alle skilt og si at de er stjelt/mistet?
Saken er den at det er borret hull i fangeren foran til stort skilt, burde jeg tette disse hullene (2 stk) med sparkel eller teip eller holder det å si at stort skilt ødelegger bilens utseende???
Burde jeg dra mot nord,vest, eller sørover da jeg bor i oslo??
Hvor har du fått lite både foran og bak???
Har du Noen tips om noen områder med trafikstasjoner der det registreres mye traktor, og som ligger ca 2 timer fra oslo, med hyggelige kontrollører som gir lite foran og????
Gjerne steder der det ligger mange små stasjoner ganske tett slik at man har anternativer hvis noen sier nei...
trenger alle tips/hjelp jeg kan få da jeg planlegger skilttokt en av dagene til uka...
Hilsen Daniel Røising
Ønsker meg lite skilt både foran og bak på min mazda miata mx5.
Saken er at når jeg registrerte den i oslo fikk jeg lite skilt bak (fordi det ikke var plass til stort), men foran ville de kun gi meg stort (fordi det var plass til det). Prøvde i etterkant å få lite foran på lillestrøm og asker trafikkstasjon uten hell.
Hvordan burde jeg da gå fram... burde jeg skru av det store jeg har foran, si at det er stjelt/mistet og be om et nytt lite foran??
Skru av alle skilt og si at de er stjelt/mistet?
Saken er den at det er borret hull i fangeren foran til stort skilt, burde jeg tette disse hullene (2 stk) med sparkel eller teip eller holder det å si at stort skilt ødelegger bilens utseende???
Burde jeg dra mot nord,vest, eller sørover da jeg bor i oslo??
Hvor har du fått lite både foran og bak???
Har du Noen tips om noen områder med trafikstasjoner der det registreres mye traktor, og som ligger ca 2 timer fra oslo, med hyggelige kontrollører som gir lite foran og????
Gjerne steder der det ligger mange små stasjoner ganske tett slik at man har anternativer hvis noen sier nei...
trenger alle tips/hjelp jeg kan få da jeg planlegger skilttokt en av dagene til uka...
Hilsen Daniel Røising
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
- LITE_SKILT
- 0 RPM
- Posts: 2
- Joined: 07 Sep 2004, 02:00
- Status: Offline