Lite Skilt: Slik får du det

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

LITE_SKILT
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Lite Skilt: Slik får du det

Post by LITE_SKILT »

Etter å ha lest utallige innlegg om lite skilt så har jeg tenkt å skrive en liten guide om hvordan du får lite smalt skilt fra biltilsynet/trafikkstasjonen.
Jeg har selv fått lite skilt på alle bilene, og sist gang var senest i går. Riktignok ikke på en miata, men på en bil som hadde mer enn nok plass til et stort skilt. Kresen som jeg er vil jeg ha lite smalt skilt både foran og bak for syns skyld, det ser jo mye penere ut.
Hvis du går innom biltilsynet i Oslo eller Asker får du garantert et avvisende nei dersom du spør om lite smalt skilt.
Trikset er meget enkelt! Dra ut til distriksene, der det registreres flere traktorer enn biler!
Hvis du virkelig har lyst på et lite smalt skilt så oppfordrer jeg deg til å ta en liten biltur i det fine solskinnet et par timer unna oslo. Der finner du avsidesliggende trafikkstasjoner i form av nesten provisoriske brakker, og det er så lite at det kan gjerne hende at det ikke er noen i kontrollhallen når du kommer innom. Her får de meget sjelden spørsmål om lite smalt skilt, og det er også slik at du må forklare dem at det skal skrives inn i vognkortet. Det kan også lønne seg å vaske bilen og skru av de store skiltene før du viser bilen. Husk også på å spørre rett mann i kontrollhallen: De som er under 30år kan regelverket om typegodkjenning, mens de som er litt eldre gir ut lite smalt skilt. Dersom du i tillegg skal være helt på den sikre siden vil jeg anbefale deg å bytte ut baklyktene på bilen, og sette inn de brede baklyktene som er på amerikanske miataer. Da vil det ikke bli plass til et stort skilt bak, og du kan lett argumentere om at du skal ha lite smalt skilt både foran og bak.

Med denne lille guiden bør alle få tak i lite smalt skilt.
Lykke til!
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Re: Lite Skilt: Slik får du det

Post by HansT »

LITE_SKILT wrote:Dersom du i tillegg skal være helt på den sikre siden vil jeg anbefale deg å bytte ut baklyktene på bilen, og sette inn de brede baklyktene som er på amerikanske miataer. Da vil det ikke bli plass til et stort skilt bak, og du kan lett argumentere om at du skal ha lite smalt skilt både foran og bak.
De baklyktene skulle jeg likt å sett :D
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
PKD
2000 RPM
2000 RPM

Re: Lite Skilt: Slik får du det

Post by PKD »

HansT wrote:De baklyktene skulle jeg likt å sett :D
Det er nok denne us-spesialutgaven han sikter til ;)

Image
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Produsert av Adobe ?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Vidar wrote:Produsert av Adobe ?
:lol: Ja, for meg ser også det der ut til å være den sjeldne Mazda Miata Adobe LE versjonen. :D :D :D
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
PKD
2000 RPM
2000 RPM

Post by PKD »

HansT wrote:
Vidar wrote:Produsert av Adobe ?
:lol: Ja, for meg ser også det der ut til å være den sjeldne Mazda Miata Adobe LE versjonen. :D :D :D
Det er faktisk den noe mer utbredde Mazda Miata MS Paint edition.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Er ikke så ofte å se på veien den heller :lol:
PKD wrote: Det er faktisk den noe mer utbredde Mazda Miata MS Paint edition.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

Noen som har ett oversiktskart over veistasjoner i norge...
sann at vi kan grave oss ut noen ner oss??
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

glaibilenmin wrote:Noen som har ett oversiktskart over veistasjoner i norge...
sann at vi kan grave oss ut noen ner oss??
Et liten ting. Jeg ser av signaturen din at du har bestilt RB2 fronten. Har du sett ILMotorsport sin nye som i utgangspunktet er omtrent er en TRO KOPI av RB2 fronten. Jeg har sammenlignet bilder, og klarer ikke å se forskjell. Bortsett fra at IL levere med ferdigmonterte HELLA kjørelys som jeg ser på som et stort pluss.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

den fra il motorsport er lekker.... den vil jeg ha, hvis jeg forstod det riktig er de godkjent som kjørelys og...
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

Jeg fikk jaffal vite der nede at dem var godkjent som kjørelys!

Markus sa spesifikt at det gjaldt norge...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 413

Post by glaibilenmin »

synst det ser bedre ut med den orginale rbfronten med luper montert rimelig dypt inni...
men det er jo ei smaks sak...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Daniel
2000 RPM
2000 RPM

LS

Post by Daniel »

Hei!

Ønsker meg lite skilt både foran og bak på min mazda miata mx5.
Saken er at når jeg registrerte den i oslo fikk jeg lite skilt bak (fordi det ikke var plass til stort), men foran ville de kun gi meg stort (fordi det var plass til det). Prøvde i etterkant å få lite foran på lillestrøm og asker trafikkstasjon uten hell.

Hvordan burde jeg da gå fram... burde jeg skru av det store jeg har foran, si at det er stjelt/mistet og be om et nytt lite foran??

Skru av alle skilt og si at de er stjelt/mistet?

Saken er den at det er borret hull i fangeren foran til stort skilt, burde jeg tette disse hullene (2 stk) med sparkel eller teip eller holder det å si at stort skilt ødelegger bilens utseende???

Burde jeg dra mot nord,vest, eller sørover da jeg bor i oslo??

Hvor har du fått lite både foran og bak???

Har du Noen tips om noen områder med trafikstasjoner der det registreres mye traktor, og som ligger ca 2 timer fra oslo, med hyggelige kontrollører som gir lite foran og????

Gjerne steder der det ligger mange små stasjoner ganske tett slik at man har anternativer hvis noen sier nei...

trenger alle tips/hjelp jeg kan få da jeg planlegger skilttokt en av dagene til uka...

Hilsen Daniel Røising
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

tror du kan bruke tiden på noe annet, mener nemlig at de har sluttet og gi ut små skilt... en eller to mnd siden eller no.
LITE_SKILT
0 RPM
0 RPM

Post by LITE_SKILT »

tror du kan bruke tiden på noe annet, mener nemlig at de har sluttet og gi ut små skilt... en eller to mnd siden eller no.

Jeg fikk lite smalt skilt foran+bak for en uke siden, godkjent og innskrevet i vognkortet.
Post Reply