Så sitter vi der i lyskrysset. Bilen var en toyota, så mye fikk jeg med meg så langt. Uansett, jeg hører han sitter å trør på gassen, og ser at de sitter å venter på å stikke fra meg før veien igjen bare blir passelig for en bil i bredden. Han ruser motoren.. kjører en meter ut i krysset mens han venter på grønt.. så jeg kan ikke være dårligere, legger inn førstegiret, holder inne clutchen, og trår gassen passe langt inn.
Grønt lys.
Slipper gassen, unngår akkurat å spinne, og bilen min skyter fart fremover. Jeg suser avgårde.. opp til 110. Så ser jeg at toyotaen har lagt seg inn bak meg.
I neste kryss lar jeg han kjøre forran meg.. og han drar vel avgårde i 150, gidder ikke følge etter han. Dette var en Toyota Celica 2.0 GT 1991 eller deromkring. Trudde dette skulle være en raskere bil en min lille? Eller var bare han en dårligere sjåfør? Eller?
Og ja, et lite spørsmål også. Kompis av meg har en 2003 Audi A4 1,8T som han skryter veldig av, og ifølge ham har ikke "riskokeren" min noen mulighet mot han. Har ikke hatt sjanse til å teste dette "in real life" enda, men hva sier dere? Og hva er 0-100 på Toyotaen? Og hva med Toyota MR2? (den modellen før Ferrari wannabe MR2'en)
Bare en artig liten opplevelse med min lille. Første gang jeg virkelig har presset den fra 0-100 med motstand.. morsom avsluttning på formiddagen. Nå derimot skal jeg gjøre noe enda bedre.. en halvliter sprit og en stor fest