Noen som vet hvilke olje man bruker på disse kompressorene som leveres i div kit? Helst her i landet, for jeg ser det som lite lønnsomt å drive å få dette sendt fra utlandet.
Og jeg lurer litt på å overhale hele kompressoren før jeg kjører opp RPM på denne. Hvor får man tak i rimelig overhalings kit til disse - noen som har gjort dette og har noen tips til steder å få tak i deler?
Er en Eaton M45 kompressor. Kunne tenkt meg å bytte alt av lager på rotorene samt det snutelageret, samt olje såklart:) Jeg vet ikke hvor langt denne kompressoren har gått eller hvordan vedlikeholdet har vært så har litt lyst å ha alt på stell:)
Kompressor: Olje/overhaling
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Kompressor: Olje/overhaling
Det er vel magnusons olje på disse, en olje så man ikke bør søle for mye med, stinker utroligt.. Du vil garantert få det billigst på ebay, der får du olje og en ny coupler så blir slitt på disse superne og en skvett pakning. Om du har en lyd så minner om blanding av rådebank og stempelbank, så må den byttes, en vanlig slitedel på superne.. På ebay kit så er det gjerne olje som er original gm merket. så mulig du kan skaffe olje på ett chevrolet verksted.. men du vil gjerne trenge denne couplern uansett, og plutselig så ble den norske prisen drøy alikevel..
Eg har renovert 2 slike supere.. eg kjøpte coupler og olje på ebay, og kulelager på den lokale skf lagerbutikk.. husker ikke lager størrelse nå siden det er noen år siden..
Eg har import en 8 slike superchargere.. 
Eg har renovert 2 slike supere.. eg kjøpte coupler og olje på ebay, og kulelager på den lokale skf lagerbutikk.. husker ikke lager størrelse nå siden det er noen år siden..

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.