Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei. Nettopp kjøpt meg en 1990 mx5 1.6 . Så lure vel egentlig på om det er noe jeg kan gjøre for å få litt mer fart å liv i motoren? den er kunn gått 160 000 km, Men tenkte på noe som gir den 30-60 hk mer? sånn at jeg slipper styr med å skifte stempler clutch osv.. En mild turbo hadde kansje vært gøy? Noen som har peiling? hadde sotte stor pris på svar Ekstra pluss om det er noen i Bergens området/hordaland som har peiling og liker å skru ..
Bolt on turbokit fra GReddy koster 18.000,- nytt levert i Norge.
Hvis du vil legge litt mer penger i det, og samtidig legge opp til å ha MULIGHETEN til å gjøre det grommere i fremtiden, så gå for Flyin' Miata sitt kit uten Voodoo Box, og kjøp en Megasquirt i tillegg.
Eller BEGi sitt, de leveres også med Megasquirt.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
18000 ja hehe Ingenting billigere altså? hvor mye mer effekt får jeg av det da? Og hvor får jeg det montert på? jeg kan så og si ingenting om skruing på bil
18000 ja hehe Ingenting billigere altså? hvor mye mer effekt får jeg av det da? Og hvor får jeg det montert på? jeg kan så og si ingenting om skruing på bil
18.000 er ca. ingenting når det kommer til trimming...
Siden du må ha hjelp til montering etc, så bør du nok raskt beregne 30.000+ for alt.
Ny clutch, bedre bremser, torsen diff +++
Min første bil var en ZAZ - og siden jeg fortsatt er fasinert av disse sjekker jeg ut ting på nett - og kom over denne videoen som viser hvordan man selv kan mekke kompressor på en slik - regner med det funker på MX-5 også
Du får 140-150ish whp med det kit'et om jeg ikke tar feil, mot de 90 du har nå.
Hvis du skal ha mer enn det, så er det så mye mer som må gjøres, og da blir det mye dyrere.
Med en større turbo kan du kjøre opp mot 250 hk på stock innmat, men da må du ha datasprut, større dyser, intercooler, større diff og sterkere clutch. Gjerne bytte ut fuelrail og/eller bensinpumpe, pluss at downpipen din ikke kan være GReddy sin, da denne ikke er god for mer enn rundt 200 whp.
Skal du over det igjen, så må du ha bedre råder og stempler, og gjerne en kvassere kam.
(Jeg vet om folk som har kjørt rundt 300 hk på stock innmat, men det vil jeg fraråde om du ikke har peiling på bilene og vet hva du gjør.)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
Kan du skru og gjør alt selv er det ikke umulig å få ca 250hk til ca 25k,- men da har du å gjøre på. Kjøper du det største kitet fra FM og hiver på større bremser, clutch og 1,8 diff så ser du fort på 80k,- for det samme. Start i det små og bygg deg opp over tid. Det er det de fleste gjør og du tilegner deg veldig mye kunnskap på veien som det er nesten umulig å lese seg opp på uten å drive på på egen hånd. Jeg anbefaler alle å starte med ett sprut (megasquirt). Da har du grunnstenen for alle fremtidige oppgraderinger. Lær deg dette og fortsett med større dyser før du kjøper deg kompressor eller turbo. Kjør med detta til noe ryker (clutch eller diff). Så er det bare å fortsette og fortsette. Snart står du der med ett svinraskt leketøy som mange sliter fælt med å holde følge med.
Lykke til og velkommen til de gales værden .
Om jeg ikke har misforstått det jeg har lest i andre tråder her inne, så er det ganske vanskelig å få godkjent bilen om man trimmer den opp? Om man kun har tenkt å bruke bilen på bane har vel ikke det noe å si da
Takker for svar .. Uff misunner dere som kan skru på bil... Litt idiotisk å bruke 18000 på en bil som koster 50 000 da? som er 90 modell å gått 105 000 miles? Eller hva?.. Det er en 1,6 modell tenkte bare en 30-50 hk ekstra, da slipper jeg vel nu clutch å stempler osv vel? Motoren er ny overhalt for ca 15000 km siden, girkassen også.. Vil bare ha litt futt, ingen som bor i bergens området som liker å tjene litt kr da? som har peiling?
Du må ha papirer fra teknisk godtatt instans som beviser at bilen er behørig testet og godkjent med den forandringen du vil foreta.
2RE Leder Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG "If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD