Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei har en kompis som fikk lyst på en MX5 etter å fått prøve min. Han kunne tenke seg en NB (146hk)sport eller en MR2 (140-50hk) til ca 100-120k. Prøver å overtale han til MX5, men tenkte jeg kunne forhøre meg her om hva som er pluss og minus med MR2 og MX5 i forhold til hverandre. Eneste jeg kommer på er vel at det hadde vært morro med midtstilt motor.... Hva går best? sitter best? OSV OSV
Har selv hatt både Mr2 Turbo - Mr2 GTI og har nå min andre Mx5 . Er GTI som har 156hk, og 204 i Turbo orginalt.
Selv velger jeg Mx5 framfor Mr2.
Grunnen er kjøregleden . Rett og slett.
Sitter mye bedre på veien. En orginal Mr2 drar vel fra mx5 på strekka (Rett vei) men hallo, vi bor i NORGE. Her er det genialt med Mx5.
Cab mk2 kom i få eks i japan. Sen mk2. Ikke serieprod. Men targa er jo ei god erstatning skal man absolutt ha en mr2.
Skal man ta ut motoren, lønner det seg å løfte bilen over motoren. Altså la motoren stå i bakstilling, og løfte bilen over.
Eg testa min mot ein MR2. Trur det var ein 156hk. Min er ein 1.6 med skjørtebank, høgt oljeforbruk og datasprut (går ca like greit som andre 116hk MX5'er). Til å begynne med drog eg såvidt ifrå, men etterkvart tok MR2'en innpå. Så eg vil sei at MX5 og MR2 går like greit
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
Om du tyner dem: Mxen kjører du med et frydefullt glis, Mr2en kjører du med innbitt seriøsitet. Midtstilt motor er litt slik...det sitter bedre, men er verre når det glipper.
Om du cruiser: mkii er pen men litt harry (og overpriset), na er pen men søt (og billig). Mkiii er grisestygg men litt kul, nb er pen men litt anonym.
jallatralla wrote:Om du tyner dem: Mxen kjører du med et frydefullt glis, Mr2en kjører du med innbitt seriøsitet. Midtstilt motor er litt slik...det sitter bedre, men er verre når det glipper.
Om du cruiser: mkii er pen men litt harry (og overpriset), na er pen men søt (og billig). Mkiii er grisestygg men litt kul, nb er pen men litt anonym.
Men MR2 Mk1 er jo dødsfet da. Skikkelig 80talls retrofirkanta-artig med 4sylindra twincam på 1,6liter/125 hk@6600 rpm....må jo like sånt.
Synd det er så få fine igjen av disse.
m
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
uggla wrote:
Men MR2 Mk1 er jo dødsfet da. Skikkelig 80talls retrofirkanta-artig med 4sylindra twincam på 1,6liter/125 hk@6600 rpm....må jo like sånt.
Synd det er så få fine igjen av disse.
Har litt rosenrødt forhold til dem, for når jeg var liten så gikk jeg alltid forbi en på vei til skolen... og det var den eneste 2-setern i et hav av kjedelige biler. Jeg er vel ikke helt solgt på designet, men den er iallefall ikke anonym.
Har alltid hatt lyst til å prøve en, men har ikke blitt enda desverre.
Har selv eid en slik. Problemet med de er somregel samme som mx5. Rust i hjulbuene/kanal bake.
Synes utsenedet utvendig ser ganske så ok ut, men likr interiøet dårlig. ALT er så firkanta. Er jo en gammel bil ,så
var jo slik det var på den tiden.
Liker MYE bedre Mk2en enn Mk1.