Softtop...

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Daniel
2000 RPM
2000 RPM
Status: Offline

Softtop...

Post by Daniel »

Hei!

Jeg Er i besittelse av en HVIT mx5/miata med SVART vinylkallesje som jeg regner med trenger nytt tak etter vinteren en gang...går og grubler på følgende:

-Kan man få tak i hvit kallesje til den, hvordan vil denne holde seg ren og hvit, lønner det seg (fargemessig) med vinyl/stofftak hvis det finnes hvit??
-Noen som har sett eller kan tenke seg fine kallesjefarger i kombinasjon med hvit mitata/mx5...Hva med burgunderrød, mørk blå eller beige til hvit bil???? Hva kan bli stilig/originalt og hvem kan skaffe?? Hvordan er beige kallesje å vedlikeholde/holde ren og hva er best av vinyl/stoff med tanke på renhold og at fargene holder seg??

...Og forresten, jeg skal ikke lakkere bilen, den skal være hvit.
Men det burde da finnes en kallesjegenerator (viser bil med forskjellig farge på kallesje, en generator som fungerte akkurat som de felggeneratorene der man kan se ulike felgmodeller på bilmodellen sin..

Felggenerator:
Image

Hilsen Daniel
Last edited by Daniel on 01 Oct 2004, 16:07, edited 1 time in total.
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

Tror det kan bli vanskelig å få tak i hvit kallesje uten å spesialbestille. Personlig tror jeg det vil se ganske merkelig ut for å si det mildt. Det sikreste på hvit bil er sort kallesje. Har stillt spørsmålet om vinyl kontra stoff til en kompis som jobber mye med kallesjer til MX. Vi er begge enige i at stoff er penest når den er ny. Aberet er at etter ganske kort tid blir den blankslitt i bretter og kanter, og da er det ikke pent lenger. Han anbefaler vinyl. www.mx5teo.com
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Post by AJF »

Jeg så i fjor en rød mx5 med hvit softtop til salgs, så det finnes. Personlig synes jeg ikke hvit softtop er pent. Hadde jeg vært deg ville jeg satset på svart softtop til en hvit bil, men smaken er jo som kjent delt...
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM

Post by Mazdafreaks »

Selger ikkje cabrioworld.com slike hvite då, Har hvit bil eg også, tror ikkje eg kunne tenke meg hvit kalesje, har hvit hardtop noe som kler bilen, men hvit kalesje tror eg er vanskelig å holde rein..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Daniel
2000 RPM
2000 RPM

beige er bra?

Post by Daniel »

Jeg tror kansje beige softtop hadde kledd den hvite bilen min, det er det jo noen her som har.....kan noen si noen ord om hvordan det er å renholde sin beige softtop og hvilken materiale de synes er best til beige farge (vinyl/stoff).
Noen som har bilde av denne kombinasjonen??
Jeg har dette lill bildet, den viser kombinasjonen av hvit og beige.
Men hva synes dere om den kombinasjoen?
Jeg har svart interiør, så det ser kanskje rart ut når man blander svart, hvit, beige (med taket nede).....men på en annen side er det jo farger som går fint sammen... kanskje? hva synes dere??
Litt trist med svart/hvit også....si din mening!
Image
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
m1chael
7200 RPM
7200 RPM

Post by m1chael »

mulig hr Thaulow har noen lyse skinnstoler å selge deg for en ok penge. vet det står en 1,6 NA BRG som skal strippes for noe utstyr. Da slår du jo to fluer i en smekk..hehe :roll:
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

Hvis det er kjedelig med svart/hvit bil så kan du jo mikse litt med "farts-stiper"... Se bare på den hvite på racing beat siden. En rød og en blå stripe "fra topp til tå".... :)

Har sett flere som har rød bil med hvite striper........

Hvit kallesje på hvit bil tror jeg blir et veldig merkelig syn, selv om det er fint med hvit hardtop. Brutter har hvit bil med svart vinyl og hvit hardtop, og jeg syns det er litt artig å kunne "veksle" mellom svart og hvit...
t_huseby ---> Redrider
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM

Post by Pacmania »

jeg har solgt en beige softtop til en kar i oslo(??).. bestillte feil fra cabrioworld.. så det ruller nok en med en slik.. tror den bilen hans var hvit
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
kss
0 RPM
0 RPM

Post by kss »

Hei
Har selv en hvit Miata og har kjøpt en hvit softtop fra Cabrioworld. Anbefales. Alle andre har svarte topper - kjøp en hvit en!
Knut
Daniel
2000 RPM
2000 RPM

hvit kallesje

Post by Daniel »

Stilig Knut!
Kan du skaffe meg et bilde av kombinasjonen med hvit bil og hvit kallesje? (min mail-adresse: danielroising@hotmail.com)
Bildet bør da være med kallesjen oppe (dvs. taket på)
Er det i vinyl/stoff?
Hvordan er det å renholde/holde pen?
Er hvitfargen identisk med bilens eller blir den lett litt "gul" eller misfarget?
Hilsen Daniel
Post Reply