Har en liten knitrelyd fra girkassa på lavt turtall og lite gasspådrag. Tror lyden er på alle gir. mest fremrtedende på 4 og 5 gir,samt revers.
Dette plager meg ikke mye, men lurer litt om andre har det samme
Knitrelyd fra girkassa.
Moderator: Styremedlemmer
Re: Knitrelyd fra girkassa.
sikker på at det ikke er varmeskjoldet på katalysatoren? De to ligger nærme og jeg har det samme problemet som deg! 

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1146
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Knitrelyd fra girkassa.
Støtter varmeskjold som mulig årsak. Ta deg en kjapp tur under bilen og kjenn etter (når den er KALD....
)
Min viste det seg som en "plingeskranglelyd" spesielt på lave turtall, når turtallet gikk opp, ble lyden borte.
Særlig på "overrun", altså motorbremsing fra høye turtall, så ble det veldig tydelig på min.
Dersom varmeskjoldet er løst, er slangeklemmer og ståltråd effektive og enkle midler. Ståltråden min har nå vart siden sommerturen til Eidsvoll, etpar turn rundt enden av varmeskjoldet, stramme med tang, og det er det.
Noen sverger til vinkelsliper, men personlig synes jeg at ting mazdas ingeniører valgte å ta med på bilen stort sett kan være med videre....

Min viste det seg som en "plingeskranglelyd" spesielt på lave turtall, når turtallet gikk opp, ble lyden borte.
Særlig på "overrun", altså motorbremsing fra høye turtall, så ble det veldig tydelig på min.
Dersom varmeskjoldet er løst, er slangeklemmer og ståltråd effektive og enkle midler. Ståltråden min har nå vart siden sommerturen til Eidsvoll, etpar turn rundt enden av varmeskjoldet, stramme med tang, og det er det.
Noen sverger til vinkelsliper, men personlig synes jeg at ting mazdas ingeniører valgte å ta med på bilen stort sett kan være med videre....
