Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Heisann da var monteringen av kitet mitt begynnt, men det er et par ting jeg lurer på:
Oljetilførselen, som i dette tilfellet er hentet fra en måler ved oljefilteret.... Jeg har latt nippelen som slangen skal skrus inn på, peke inn mot torpedoveggen, og slangen går opp, over innsugsmanifolden, og over toppdekselet, men da ble den litt kort gitt. Noen som vet hvordan dette skal gjøres? Kanskje du har sett dette på broren din sin bil mr: Huseby??
hva slags diffolje\girolje bør jeg kjøpe?
dette med oljetilf. var litt irriterende ass... det er sikkert en mer fornuftig måte å gjøre dette på, bare at jeg ikke ser det selv!
Har ikke sett hvilken retning nippelen står, men slangen skal ikke over innsugs manifolden. Jørn (bror) førte opp slangen bak manifolden, altså i bakkant av motoren. Hvis du ser på den bilde serien av monteringen hans så ser du det sikkert.
GL-4 på girkasse og GL-5 på diff'n. Hvis du har diff brems må du bruke en GL-5 LS olje. Hvilket merke er nok hipp som happ. (smak og behag)
Selv brukte jeg castrol smx-s på girkassa til min 200, og den skal jeg ha på min mazda etterhvert. Det er en fullsynt GL-4 olje. Hvorfor jeg velger den oljen er nok fordi vi har den på jobben.....billi...billi....til meg.
takker bilde hjalp det, tror jeg har fått plassert det rimelig bra nå.....
denne oljeretur-slangen... det blir jo en ørliten oppoverbakke helt på slutten der da... er det helt bra eller?? kan ikke helt se at man skal få til det der uten den lille oppoverbakken... så det går kanskje greit??
hva har dere andre gjort for å unngå den lille oppoverbakken?
hvor har dere stripset slangen??
en ting til: hvordan går jeg fram når jeg starter opp for første gang? er jo en fordel at man er sikker på at det er olje i turboen
bør jeg vente til jeg har ordna meg en turbotrykksmåler??
Vet ikke hvilken type Greddy-kit dere har, men mine instruksjoner (us) sier at oljen hentes fra rett under manifoilen. Da slipper man å strekke rør til andre siden av motoren.
Kan heller ikke se å ha noen "oppoverbakke" på min oljeretur. Syns eg fikk en ganske fin slakk nedoverbakke hele veien. Kutta en 10-15cm av slangen dog. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert. Men FM-metoden er utvilsomt mye bedre!
Stian wrote:Vet ikke hvilken type Greddy-kit dere har, men mine instruksjoner (us) sier at oljen hentes fra rett under manifoilen. Da slipper man å strekke rør til andre siden av motoren.
Kan heller ikke se å ha noen "oppoverbakke" på min oljeretur. Syns eg fikk en ganske fin slakk nedoverbakke hele veien. Kutta en 10-15cm av slangen dog. Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert. Men FM-metoden er utvilsomt mye bedre!
er det mulig å få ta en titt og kanskje sitte på en liten tur en dag?
edw. hvis du har lyst så har jeg det som trengs for å legge oljereturen FM style med en gang. gjengetapp osv, passende nippel får man på tess billig(gjengetappen som koster skjorta). er gjort på ganske få minutter sålenge bilen allerede er løfta opp foranog skjoldet under er av
ja det hørtes ikke så dumt ut egentlig..... er litt redd for og få spon i b.panna da..... bruke vaselin på borret kanskje... hva smører de gjengene med før de skrur inn den saken??