Hei,
min glimrende lille bil har blitt utsatt for hærverk av noen svin og trenger bl.a. ny kalesje.
Jeg har snakket med Kalesjeservice i Stavern og fått pris der, men dette ligger litt langt unna (bilen må også lakkeres da nesten hele karosseriet har blitt ripa opp av de samme svina) siden bilen står til lakkering i Elverum.
Finnes det noen som har erfaring med bytte av kalesje som kan ta en slik jobb ?
- bestilling av deler
- demontering
- montering av nytt tak og rainrail etc.
- fakturere verkstedet for jobben
Send en PM eller ring..
Mvh
Tore S.
M.: 48 09 87 28
Hvem kan bytte kalesje på en N/A ?
Moderator: Styremedlemmer
Hvem kan bytte kalesje på en N/A ?
92´ Sort, skinninteriør, KYB AGX m/Eibach coilovers, Borla dual, low profile lykter, JR intake, 18" TSW Kyalami og div. chrome stash..
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
- Status: Offline
Re: Hvem kan bytte kalesje på en N/A ?
Antar at dette ikke dekkes av forsikringen da?
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
Jo, forsikringen dekker dette, men verkstedet har ingen erfaring med å bytte kalesjen - og jeg vil ha dette skikkelig gjort.
Verkstedet leier inn kompetanse på kalesjebyttet og fakturerer totalt for skadeutbedring av hele bilen.
Verkstedet leier inn kompetanse på kalesjebyttet og fakturerer totalt for skadeutbedring av hele bilen.
92´ Sort, skinninteriør, KYB AGX m/Eibach coilovers, Borla dual, low profile lykter, JR intake, 18" TSW Kyalami og div. chrome stash..
- Pelle
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 300
Da er det jo strengt tatt verkstedets problem å finne kompetent verksted, men jeg skjønner jo at du vil sikre deg at det blir gjort skikkelig.Tore S. wrote:Jo, forsikringen dekker dette, men verkstedet har ingen erfaring med å bytte kalesjen - og jeg vil ha dette skikkelig gjort.
Finnes jo masse folk i klubben som har gjort dette selv, men siden du slipper å betale så anbefales verksted.
Kjekt å ha noen å klage til dersom man ikke er fornøyd.
Jeg vil tro at de aller fleste større Mazdaverksteder, i alle fall rundt Oslo, vil gjøre en grei jobb.
Ta en ringerunde.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- DrHolm
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 554
Turbolag her på forumet, tar slike jobber.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |