høyttalere i døren
Moderator: Styremedlemmer
høyttalere i døren
Hei sveis...
tenkte jeg skulle sette høyttalere i dørene (de gamle er helt sprengt.... bokstavlig talt)
leste et sted at de satte in 8", noen her med erfaringer\tips??
lurer litt på hvordan jeg skal få det pent med diskanten (blir vel best med "ekstern"diskant) diskanten vil jeg ha i dørsidene.... må jeg da ta hull i døren til diskantene??
Hva gjør jeg med regnbeskyttelsen flytter over? hvis jeg går for 8" går det an og kjøpe regnbeskyttelse til de?
en ting til: hvor dype høyttalere kan jeg kjøpe?
er ingen bilstereoekspert, så håper noen her kan hjelpe meg.. hehe
tenkte jeg skulle sette høyttalere i dørene (de gamle er helt sprengt.... bokstavlig talt)
lurer litt på hvordan jeg skal få det pent med diskanten (blir vel best med "ekstern"diskant) diskanten vil jeg ha i dørsidene.... må jeg da ta hull i døren til diskantene??
Hva gjør jeg med regnbeskyttelsen flytter over? hvis jeg går for 8" går det an og kjøpe regnbeskyttelse til de?
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Re: høyttalere i døren
Jeg kjøpte meg et Peerless sett hos Eltek på Helsfyr.
Kjøpte innfellingsbrønner til diskantene..
Kjøpte innfellingsbrønner til diskantene..
edw wrote:Hei sveis...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Eg monterte cadence sitt 6.5" i dørene passet rett i originale skruehull enkelt og greit, også har eg cadence 5.25" komponentsett i hattehyllen, og en kasse med 2 gas 10" i bagasjerom. spiller egentlig greit..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
cadence
Hei mazdafreaks!
Hvor mye kostet 2 cadence sitt 6.5" til dørene dørene som passer rett i originale skruehull enkelt og greit, ???
Hvor kjøpes de (bor i oslo)?
Er dette tilsvarende "høyttalertype" som originalt, (er litt dum når det gjelder bilstereo)- med det mener jeg at jeg har 100% originalt anlegg (uten sepatate diskanter, men med høyttalere i nakkeputa) og må bytte høyttalkerne i døra, da de er sprengt!
Hvor mye kostet 2 cadence sitt 6.5" til dørene dørene som passer rett i originale skruehull enkelt og greit, ???
Hvor kjøpes de (bor i oslo)?
Er dette tilsvarende "høyttalertype" som originalt, (er litt dum når det gjelder bilstereo)- med det mener jeg at jeg har 100% originalt anlegg (uten sepatate diskanter, men med høyttalere i nakkeputa) og må bytte høyttalkerne i døra, da de er sprengt!
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Eg kjøpte de her i odda, men har sett de på nettet, qxl har en del men har ikkje sett at de har 6.5" du får bare søke litt, ellers så er det masse annet som passer der då. fokal har noe som spiller utrolig bra..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Du får som regel det du betaler for. Men dobbel pris trenger ikke å bety dobbling av lydkvaliteten... Å få 10% bedre lyd, koster som regel mye.
hadde Sony 3-veis xplod høytalere før. Var ikke fornøyd med de.
Skal du ha god så bør du satse på Seas Lotus serien. Men da vil du nok komme i en prisklasse som et greddy kit koster brukt..
hadde Sony 3-veis xplod høytalere før. Var ikke fornøyd med de.
Skal du ha god så bør du satse på Seas Lotus serien. Men da vil du nok komme i en prisklasse som et greddy kit koster brukt..
Mazdafreaks wrote:Eg kjøpte de her i odda, men har sett de på nettet, qxl har en del men har ikkje sett at de har 6.5" du får bare søke litt, ellers så er det masse annet som passer der då. fokal har noe som spiller utrolig bra..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
- Mazdafreaks
- 7200 RPM