Når jeg forsøker å legge ned taket, så må jeg "hjelpe" bakre røret i takrammen framover, slik at glassruten får plass til å legge seg ned. Jeg oppfatter at dette er så stramt og kronglete at det i praksis ikke er mulig å legge ned taket innenfra bilen, og det burde vel være greit (?).
Dessuten opplever jeg innertaket som "slapt", og litt "saggy" når taket er oppe.
Detaljert, så ser oppsettet slik ut (med taket delvis nedfelt, for å gjøre det tydeligere (Bakenden av bilen mot høyre):
Jeg har tre spørsmål:
1) Burde ikke innertaket dras nedenfor det bakerste takrammerøret, og ikke ovenfor? Når jeg nå setter opp taket, så lander bakre takrammerør BAK sømmen hvor innertaket starter, og må "hjelpes over" når jeg skal legge ned taket igjen.....
2) Den svarte tøyremmen som går tilbake til rainrailen og stopper bakre rammerør fra å gå for langt fram er montert "rundt" bakre rammerør, dvs går forover etter popnaglefestet, over røret og bakover (se bildet). I praksis blir da stroppen litt kortere, er dette virkelig riktig?
2) Er det mulig å trekke innertaket på oversiden (opp mot utsiden) av det ANDRE takrammerøret, for å få mer takhøyde i kupeen?
3) Hvordan skal innertaket festes når det kommer frem til fremre takrammerør, nå ligger det klemt fast med "klemmeflaten" i metall som sitter på takrammerøret, men det er noe borrelåsflater der som jeg gjerne skulle sett litt mer fornuftig bruk av.....
Siden jeg satt bort jobben, så har jeg ikke instruksjonsheftet........har forsøkt å søke på forumet, men ingen klare treff....
Er det noen her inne som har et tilsvarende tak, og som kan legge ut noen bilder av hva som er "fasit"? Eventuelt sende monteringsbeskrivelsen på PM hvis noen har den liggende......