Jeg har et rustfritt cat-back anlegg fra il-motorsport på min bil. http://www.mx5parts.co.uk/stainless-ste ... -1048.html
Har hatt det i 5 sesonger og nå mistenker jeg at innmaten i lydpotta er i ferd med å ta kvelden, for den lyden som jeg tidligere syntes var helt på kanten, er nå blitt for høy (etter min mening). Det har hele veien vært betraktelig mere lyd i dette anlegget enn orginalpotta, med en svak romlende lyd på tomgang og en snerrende, skarp lyd på høyt turtall (veldig tøft) Det som ikke er så tøft er den høye romlingen på rundt 2-3000omdr, som jeg nå mener har blitt enda høyere...
Det er godt mulig jeg kun inbiller meg at lyden har forandret seg, for jeg synes det er litt underlig at et rustfritt anlegg skulle begynne å gå opp i sømmene etter 5 års bruk.
Uansett...
Jeg har bestilt et Racing Beat grenrør og vet at dette grenrøret gir litt mer lyd. Det jeg frykter nå at lyden skal bli uutholdelig...
Spørsmålet mitt er hvorvidt det er noe jeg kan gjøre med den potta jeg har. F.eks få et eksosverksted til å sveise på en ekstra lydpotte på mellomrøret mellom bakpotta og katalysatoren. Er det mulig?
Eller må jeg bite i det sure eplet og kjøpe meg noe jeg vet funker lydmessig (les: kjøre racing beat hele veien)
bråkete eksos
Moderator: Styremedlemmer
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
bråkete eksos
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
- Brett
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 668
Re: bråkete eksos
Har montert Cobalt header og Roadster Sport Midsection (med Cat) og Roadster Sport potte på 10AE'n.
Det ble litt mer lyd ja
, skal i Sinsengarasjen i kveld å teste med en OEM potte istedet, for å sjekke forskjell.
Det ble litt mer lyd ja

Brett
'63 1/2 Ford Falcon Futura Hardtop V8 Sprint - Rose Beige
'91 Lotus Esprit SE - Calypso Red
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'18 Mitsubishi Outlander PHEV - Svart
'16 ND 2,0 / 160 Rød
'99 1,8 NB 10AE - Sapphire Blue Mica, Hard Dog Roll Bar, MP62, IC, FCM Coilovers, NBFL brakes.
'16 ND 2,0 / 160 Rød
-
- 1000 RPM
- Medlemsnummer: 1003
Tycker du lydet ikke er rett sett i en extra potta, ikke noe å lure på!
Det finns en för varje endamål( sa jenten
), jeg skulle nog valgt en fullflödes dempere för å behålla turtals villigheten.
Sedan kan det ju vara så att innmaten i lydpotta gått i stykker, men det finner du ut når du tar isär det eller shoppen som du leier in for jobbet, det är en smal sak å få isär det når det är rustfritt!
Jeg syns det burde hålla lengre...vad sier garantin?
Det finns en för varje endamål( sa jenten

Sedan kan det ju vara så att innmaten i lydpotta gått i stykker, men det finner du ut når du tar isär det eller shoppen som du leier in for jobbet, det är en smal sak å få isär det når det är rustfritt!
Jeg syns det burde hålla lengre...vad sier garantin?
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
- Brett
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 668
Rudolf tok en kjapp sjekk med dB App'en: 4500 rpm ga 91dB med det nye eksos-anlegget. Det gamle ble målt av NSK til 83dB..Brett wrote:Har montert Cobalt header og Roadster Sport Midsection (med Cat) og Roadster Sport potte på 10AE'n.
Det ble litt mer lyd ja, skal i Sinsengarasjen i kveld å teste med en OEM potte istedet, for å sjekke forskjell.
(Målt 50cm, 45 grader bak eksos-stussen).
Ble ikke OEM potte i kveld, men skal prøve det også.
Brett
'16 ND 2,0 / 160 Rød
'16 ND 2,0 / 160 Rød