Hei
Jeg har begynt å merke at hvis jeg står med motor i gang og clutchen inne, at den etterhvert tar veldig dårlig. Virker nesten som det forsvinner trykk. Setter jeg bilen i fri, og holder inne clutchen ca 30 sek, så får jeg ikke satt den i gir igjen. Venter jeg litt, så er den normal igjen.
Noen som har en ide på hva jeg kan se etter?
clutch
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: clutch
Sjekk slavesylinderen. Den er vel et svakt punkt på disse bilene. Dra av gummileppen som beskytter mot støv og møkk og se om det er fuktig under der. Da er den lekk. Det skal vært tørt der.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
-
- 500 RPM
- Posts: 53
- Joined: 18 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 962
- Location: Vest Agder
- Status: Offline
Re: clutch
MX-Jon wrote:Sjekk slavesylinderen. Den er vel et svakt punkt på disse bilene. Dra av gummileppen som beskytter mot støv og møkk og se om det er fuktig under der. Da er den lekk. Det skal vært tørt der.
Takk for tips, men det ser tørt ut der....
x - 1996 Mx5 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
-
- 500 RPM
- Posts: 53
- Joined: 18 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 962
- Location: Vest Agder
- Status: Offline
Re: clutch
Bilen er forøvrig også blitt litt lavere på tomgang. Ligger godt under 1000. Kan dette ha noen sammenheng?
x - 1996 Mx5 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
-
- 500 RPM
- Posts: 53
- Joined: 18 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 962
- Location: Vest Agder
- Status: Offline
Re: clutch
Har ikke helt kommet i mål her enda. Jeg ser at det forsvinner væske fra beholderen. Og det er som nevnt helt tørt rundt slavesylinderen. Noen som har andre feilkilder jeg kan begynne å lete etter?
x - 1996 Mx5 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
-
- 500 RPM
- Posts: 53
- Joined: 18 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 962
- Location: Vest Agder
- Status: Offline
Re: clutch
Kjøpte en ny slavesylinder, så får jeg se om det gjør susen. Men er det ganske "rett frem" å bytte? Kommer man greit til med 10 tommeltotter?MX-Jon wrote:Sjekk slavesylinderen. Den er vel et svakt punkt på disse bilene. Dra av gummileppen som beskytter mot støv og møkk og se om det er fuktig under der. Da er den lekk. Det skal vært tørt der.
x - 1996 Mx5 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1996 Mx5 1,6
x - 1994 Miata 1,8
x - 1996 Mx5 1,6
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: clutch
God plass og lett å komme til. Tror det bare er to bolter som holder den og i tillegg løsne røret. Bare vær nøye med å lufte etterpå. Når du lufter kan det hende at det er enklest å komme til ved å ta av høyre forhjul.Rune96 wrote:Kjøpte en ny slavesylinder, så får jeg se om det gjør susen. Men er det ganske "rett frem" å bytte? Kommer man greit til med 10 tommeltotter?
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae