Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har et rustfritt eksosanlegg fra IL.motorsport. Tilbringerrøret mellom potta og katalysatoren, er et rent rør, altså ingen lydpotte her.
Jeg lurer på, er det mulig å skjøte inn en slik sylindrisk silencer her?
type slik som denne fra magnaflow: Vil dette eventuelt redusere effekten på motoren?
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Uten at jeg vet noe som helst, så vil eg tro at en demper fra eller til på ettermarkeds sports eksos har minimal til ingen forskjell på en orginal eller lett trimmet motor.
Med det mener eg at orginalt eksos anlegg fint skal svelge unna kaldluft inntak, og eventuellt bedre grenrør med litt ekstra suppe på rette plassene for og få utnyttet den lette trimmen.
Snakker vi porting av innsug og eksos, bedre innsugs manifold, større ventiler og seter, høy turtalls kam (kvasskam) og ventilfjærer til og dra nytte av økt turtalls område, så kanskje et noe større og friere løp på eksosen begynner og gi uttelling.
Det er mitt syn på den saken.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
Har vært hos Svendsen eksos. De mener en moderat silencer vil stilne brommingen ved 2-3000 omdr. betraktelig, uten å redusere motoreffekten nevneverdig.
Skulle koste 2300,- for delen og sveisinga. Tror det var snakk om et Simmons produkt.
Billigere affære enn å bestille et RB catback fra unaiten....
hm...tenke, tenke...
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35