Bilder til de nye nettsidene

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Bilder til de nye nettsidene

Post by biXen »

Hei allihopa,

Nå er arbeidet med nye nettsider kommet så langt at reellt innhold trengs på mange plasser for å slippe dobbelt arbeid. Mye av tanken med disse oppdaterte nettsidene er å få en enkel plattform som gjør det enklere å få ut og frem aktivitetene som skjer i klubben. En viktig bit av det er bilder som tas på lokale møter og turer. Derfor trenger jeg hjelp og engasjement av dere, nå mens dere ikke er ute i bilen.

I den anledning ønsker jeg medlemmenes bilder, alt av interesse så lenge det er MX-5 relatert. Med andre ord biler i nær og fjernbilder, folk på dekksparking, mekking, banekjøring osv.

Jeg ønsker tilgang til disse bildene i form av delt Dropbox lenke eller lenke til Flickr (det er 1 Terabyte gratis lagring på Flickr nå, man kan logge inn med Twitter/FB om man ikke ønsker å lage konto) eller andre tilsvarende enkle måter. Grunnen er at jeg ønsker så ubehandla bilder som mulig, store av størrelse, helst 1024 og opp. Og ofte vil jeg se detaljer/deler av bilder som dere kanskje ikke ville vurdert som interessante på egenhånd.

Dere kan PM meg lenker eller passordbeskyttede gallerier, men jeg ønsker svar her med interesse og hvilket navn du vil bli kreditert for bildene med. Ikke alle som vil ha fullt navn, opp til hver enkelt.

Det vil nemlig bli en tekst på hvert bilde hvem som har tatt det.

Hvis noen vet om noen norske mx-5 bilder av proff kvalitet så kan jeg gjerne få se på de også så får vi eventuelt vurdere senere om det er noe klubben ønsker å betale for.


Setter pris på om det ikke blir spørsmål om nye nettsider av andre tema her, ta det i en egen tråd isåfall, det er allerede en under spørsmål til Admin.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Bilder til de nye nettsidene

Post by biXen »

Jeg lagde denne tråden og så glemte jeg hele greia, men vi pratet litt om dette når vi hadde møte med lokallagene tidligere i år. Skjønner at det ble vanskelige instruksjoner for folk. For at det skal være enklere for folk å få med bilder så er her den enkleste instruksjonen jeg kan gi.

1. Gå til mappen(e) du har MX-5 bilder i (helst direkte fra kamera)

2. Velg alle bilder / undermapper og Zip/komprimer alt til _en_ fil (kan ikke overstige 2GB, del opp i flere filer isåfall)

3. Bruk wetransfer.com til å gratis sende den store filen til meg: bixendaspeeda at gmail.com

Ditt navn vil vise på bilder som blir brukt, og hvis du ønsker kan du få link til din Flickr/Instagram/Galleriside på vår bildekrediteringsside.

Hvis noen ønsker kun nickname på bilder så fikser vi selvsagt det

Vi trenger bra bilder fra klubbhendelser i hovedsak, men alt av interesse, jeg kan selv gjøre sortering, ønsker helst uredigert og uklippet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply