Mx-5 Nb luftfilter

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Mx-5 Nb luftfilter

Post by Miatapowers »

Er det noe effekt i å montere AEM luftfilter kit på bilene, grunnen til eg spør er at eg har dette montert og vurdere å montere på original luftfilterboksen igjen for å dekke til litt stygge deler i motorrommet.. :) Men om det gir mer effekt, så får eg vel heller pynte på det stygge..
Men eg tviler jo litt på at eg vinner så veldig mye effekt, originalt så suger den jo kald luft, og ikke motorromsvarme..
Vurdere jo også å få montert på Mazdaspeed turbocharger med originale rør og alt, så ikke biltilsyn eller noe skal kunne se noe fargerike slanger eller rør.. Men det er laaaangt frem i tid..
Image
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Re: Mx-5 Nb luftfilter

Post by DrHolm »

Eneste er nok strengt tatt bare lyd, og kanskje litt bedre respons.
Et lukka system, tom. oem boks, fungerer mye bedre. Bare man bytter filter ofte.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM

Re: Mx-5 Nb luftfilter

Post by Miatapowers »

DrHolm wrote:Eneste er nok strengt tatt bare lyd, og kanskje litt bedre respons.
Et lukka system, tom. oem boks, fungerer mye bedre. Bare man bytter filter ofte.
Såg eg hadde K&N innsats filter til oem boksen, så da eg byttet eg da..
Vasket og smørte opp med noe greier eg hadde liggende ifra mazda 323 tiden min :)
Synest den virker like kvikk eg, bare mindre lyd, og fikk gjemt noe av det stygge i motorrommet..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Post Reply