Jackson Racing Insug
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Posts: 38
- Joined: 21 May 2015, 04:45
- Status: Offline
Jackson Racing Insug
Sitter å sikler etter: http://www.mossmiata.com/Shop/ViewProdu ... xID=127496
Noen har som har erfaring med disse?
Økt effekt, forbruk?
Takk for alle svar!
Noen har som har erfaring med disse?
Økt effekt, forbruk?
Takk for alle svar!
-
- 0 RPM
- Posts: 38
- Joined: 21 May 2015, 04:45
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Laster opp noen dyno ark jeg fant også, men jeg har ikke så mye styring på dette...
Hva ser best ut? :F



Hva ser best ut? :F
-
- 7200 RPM
- Posts: 1124
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Har ikke noe erfaring selv men har hørt noen mistenker at endret posisjon/orientering på luftmengdemåleren kan skape litt trøbbel?? Men usikker på om det gjelder både 1,6 og 1,8 eller bare en av dem.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
På nyeste MX-5 prosjektvideoen til CarThrottle målte de JR CAI, JR header og Borla(?) eksos til +16 fra stock. Det er ein økning på 14%.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 0 RPM
- Posts: 38
- Joined: 21 May 2015, 04:45
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Kjempeflott med svar, liker utseendet og og idéen på JR CAI, og denne videoen var til stor hjelp.
Men er det noen her inne som har personlig erfaring med disse?
Igjen takk for svar
Men er det noen her inne som har personlig erfaring med disse?
Igjen takk for svar

- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Rudolf har kjørt med JR CAI siden mai 2007.
Selv etter at kompressoren ble installert, så ble inntaket værende i motorrommet

Inntaket har god positiv effekt ved "normal" motor.
Effekten ved bruk sammen med kompressor er jeg ikke helt sikker på ......
Enkelte mener at det ikke er bra at luftmengdemåleren blir vridd 90 grader, men jeg har ikke hatt problemer med det.
Alt i alt, JR CAI anbefales.
Erik
Selv etter at kompressoren ble installert, så ble inntaket værende i motorrommet

Inntaket har god positiv effekt ved "normal" motor.
Effekten ved bruk sammen med kompressor er jeg ikke helt sikker på ......
Enkelte mener at det ikke er bra at luftmengdemåleren blir vridd 90 grader, men jeg har ikke hatt problemer med det.
Alt i alt, JR CAI anbefales.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Uoriginalt innsug har ikke blitt påtalt på EU-kontroll så vidt jeg vet.Trouble wrote:Blir denne godkjent da? Leste også at cruisecontrol må flyttes?
Riktig.
De som har Cruisecontroll må flytte på den.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Trouble
- 6500 RPM
- Posts: 529
- Joined: 04 Nov 2014, 23:39
- Medlemsnummer: 1288
- Location: Oppegård
- Status: Offline
- Ove N
- 7200 RPM
- Posts: 1176
- Joined: 23 Jun 2008, 10:13
- Medlemsnummer: 733
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Jeg har kjørt med dette siden 2010, og har heller ikke hatt noe feil så langt..

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=195
Litt mer her:Ove N wrote:Lyden er Zoom-Zoom..
Og ang gamper så etter søk i leksikonet![]()
Rudolf wrote:Dyno resultater
Flying Miata har jo gjort et par målinger som virker seriøse:
http://www.flyinmiata.com/tech/dyno.asp
En av testene er: "stock vs JR CAI, cat, header and exhaust"
http://www.flyinmiata.com/tech/dyno_run ... 082099.pdf
- Blå kurve: Orginal
- Grønn kurve: JR CAI, FM cat og JR header
- Rød kurve: JR CAI, FM cat, JR header og JR eksos
Så fire gamper er nok en nøktern forhåpning![]()
Erik
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... &start=195
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
- Agility
- 7200 RPM
- Posts: 1687
- Joined: 06 Jun 2009, 16:10
- Medlemsnummer: 813
- Location: Jeppedalen, Hurdal
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
IL Tempo har gått all sin tid med luftmengdemåleren på høykant ved siden av kompressoren, ikke noe problemer med det...
-93 LE -Leopold
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
På min forrige MX-5 hadde eg JR Cai, original header og Zoom eksos med cat-erstatter (testpipe). Merkbart (særlig i 5.) meir skyv enn den eg har i dag som er 100% original. Billig og fin trim om du får tak i brukt. Eg betalte 500 kr for ein sliten JR Cai og 800 kr for eksos med hull som måtte sveises.
- Hyper Ado
- 2000 RPM
- Posts: 322
- Joined: 27 Nov 2007, 21:36
- Medlemsnummer: 725
- Location: Sola, Stavanger
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Jeg kjører også JR-Cai, med ebay grenrør, JR-sportscat, og ILmotorsport sitt rustfrie single exhaust bakpotte. Veldig godt fornøyd med oppsettet men eksosen er bråkete, til så stor grad at jeg vurderer å sette inn en ekstra lyddemper for å dempe volumet. Med standardbakpotte var lyden sammen med resten av oppsettet helt perfekt.
Eneste minusen jeg har å si på JR-CAI er som nevnt tidligere her at en må skjøte luftmengemålerkabelen da den ikke er lang nok til å rekke frem til den nye lokasjonen. Jeg ordnet dette med å lage meg en skjøteledning med de rette pluggene i begge ender slik at det er lett å sette tilbake til orginal.
H A
Eneste minusen jeg har å si på JR-CAI er som nevnt tidligere her at en må skjøte luftmengemålerkabelen da den ikke er lang nok til å rekke frem til den nye lokasjonen. Jeg ordnet dette med å lage meg en skjøteledning med de rette pluggene i begge ender slik at det er lett å sette tilbake til orginal.
H A
Mazda Mx-5 (Miata) 1.6 92 mod. (Produsert i 90)
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
VW Passat 3BG 2.0TDI Exlusive 2005mod
X SAAB 900 2.0 5d 86mod.
X VW Passat 35i GT 2.0 93 mod.
-
- 0 RPM
- Posts: 38
- Joined: 21 May 2015, 04:45
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Utrolig mye god hjelp å få her!
Takk for alle svar, er stor fare for at jeg bestiller meg en av disse råtassene!
Takk for alle svar, er stor fare for at jeg bestiller meg en av disse råtassene!
-
- 0 RPM
- Posts: 38
- Joined: 21 May 2015, 04:45
- Status: Offline
Re: Jackson Racing Insug
Hvor fikk du tak i motparten til denne pluggen? Har ikke mazdaen i nærheten for øyeblikket så får ikke sett hvordan det ser ut selv, men er dette noe jeg kan plukke av en orginal luftmengdemåler om jeg får tak i en?Hyper Ado wrote:Eneste minusen jeg har å si på JR-CAI er som nevnt tidligere her at en må skjøte luftmengemålerkabelen da den ikke er lang nok til å rekke frem til den nye lokasjonen. Jeg ordnet dette med å lage meg en skjøteledning med de rette pluggene i begge ender slik at det er lett å sette tilbake til orginal.
H A