Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Er nylig blitt den stolte eier av en nydelig MX5. Hentet den fra Tyskland, og slik sett har jeg bidratt til å gjøre den norske bilparken litt penere
Har imidlertid et lite problem. Bilen er en 1,9l, med aircondition og navigasjonsanlegg. Og det er med sistnevnte problemet har oppstått. Dette er et originalt navigasjonsanlegg, men produsert av Clarion. Pr. i dag er det utstyrt med Tysk CD, og jeg klarer ikke å spore opp noen norsk utgave. Clarion Norge kjenner ikke til saken. Har noen av dere vært borte i noe liknende?
Hehe... Tyskerene er oppfinnsom der... Bilen har og har alltid hatt 1839 ccm motor siden 1994, men i Tyskland har en eller annen lur sjel begynt å runde dette opp til 1.9 liter. Ser mange av 1.8 literen blir nevnt som 1.9 der.
Hehe... Tyskerene er oppfinnsom der... Bilen har og har alltid hatt 1839 ccm motor siden 1994, men i Tyskland har en eller annen lur sjel begynt å runde dette opp til 1.9 liter. Ser mange av 1.8 literen blir nevnt som 1.9 der.
Jeg skjønner at jeg her har havnet i et forum med entusiaster som vet langt mer om MX5 enn jeg noensinne kommer til å gjøre. Fra nå av skal jeg aldri omtale bilen som en 1,9l. Jeg lover Men at den er nydelig, det står jeg ved!!!
Angående problemet mitt. Litt research viser at det rett og slett ikke finnes norsk kart til nevnte navi-system, men noen særdeles servicemindede karer hos Bilradiospesialisten i Bergen mener å ha en løsning. Kanskje også jeg vil finne frem dit jeg skal en gang i fremtiden.
Det er ingen problemer å kjøre med taket nede selv på vinteren.
Jeg bor i finnmark, og sist vinter hadde jeg mange dager hvor jeg kjørte med taket nede. Det var mange minus flere av dagene, men det var bare å sette varmlufte ned mot beina, å kjøre i vei. Litt kaldt øverst på hodet, men ellers var det en fryd å kjøre avgårde midt vinters, og få maaaange blikk etter seg, og mange komentarer på om jeg hadde gått fra sans og samling....
Nei, kos deg med bilen du har kjøpt deg.
Gratulerer med ny bil... Til alle med mx5: Utrolig kul og morsom bil.. Jeg kjører mx5 ganske mye ettersom min bror (Supercharged her på forumet) kjører rundt i en gul jævel
Max_speed wrote:Gratulerer med ny bil... Til alle med mx5: Utrolig kul og morsom bil.. Jeg kjører mx5 ganske mye ettersom min bror (Supercharged her på forumet) kjører rundt i en gul jævel
Må få med at du kjører sinnsykt fet bil du også! går noe j****g!
og til deg som hadde fått deg mx5. gratulerer så mye!