Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg har forstått det slik at vekten på felg/dekk har en del å si for kjøreegenskapene og regner da med at bilens originaldimensjon (185/60/14) har den vekten som passer bilen originalt best.
Er det noen som vet hvor tunge hjul man kan ha før det går betraktelig utover kjøreegenskapene?
Jeg har 195/50/15 på sommeren og hvert hjul (dekk+felg) veier 16 kilo. Er dette mye? De er ihvertfall merkbart tyngre enn vinterhjulene som har original 14 tommers alufelg.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Det hørtes litt mye ut ja, ikke at jeg har noe formening på hva som er for mye. Styrer selv med å finne noen greie sommerfelger som ikke tar livet av bilens kjøreegenskaper.
Vurderer å satse på 205/40-16 eller samme dim. som deg, med noen lette felger. OZ superturismo kanskje.
mojo-91: merker du selv at bilen er svakere i aks. med sommerdekkene/felgene? Hvis ja, er det vel ikke vanskelig å trekke en konklusjon.