Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har fått problemer med clutchen på min '95 1,8. Den tar normalt når motoren er kald, men når den er varm, tar den veldig lavt, nesten i bunn. Jeg har skiftet veske og luftet uten at det hjalp.
Noen tips?
Er redd for at den snart ikke løser ut i det hele tatt...
Hadde problemer med dette på min også, luftet som du sa, fikk dette problemet etter eg byttet girkasse, og etter noen feilsøk så fant eg ut at master cylinderen var treig gikk ikkje ut godt nok, så eg smurte denne opp, blei bedre, men eg invisterte meg en ny på www,mx5parts.co.uk
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Opplevde det samme som deg i går. Trodde først det var ett eller annet som gikk tregt grunnet kulden. Problemet var imidlertid tilstede i dag også og bilen ble vanskelig å få i gir i tillegg til at clutchen tok kun helt nede langs golvet.. Dette resulterte i verkstedsbesøk og i mitt tilfelle var det lekkasje fra Clutch Slavesylinderen som gjorde at Master clutchsylinderen ble tømt for bremsevæske. Komplett ny slavesylinder koster £17.95 hos mx5parts. Overhalingssett koster £28.06 så det blir nok bestillt en ny en ja..
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5
Nå har jeg fått dette problemet som Bandit forklarer.
Noen ganger tar den kun helt ved gulvet, men mesteparten av tiden fungerer den bra. Er dette en vanlig feil på MX5'ene eller?
Kan noen forklare meg i korte (og enkle) trekk hva jeg bør gjøre? Hvordan gikk du frem Bandit? Hvordan lufter jeg? Bremsevæske i clutchen?
har hørt at det er bedre å lufte ved å presse bremse/clutchveske fra nippelen og opp. bare husk å tøm tanken av og til..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Hei. Har ikke praktisk kunnskap om hva/hvordan dette ble fixet Som nevnt ble det et verkstedbesøk for meg. Mekanikeren heiste opp bilen, konstaterte at det var lekkasje ved slave clutch beholderen ( ligger plassert på høyre side av girkassen sett fra førersetet ) Mekanikeren fyllte på bremseveske på master clutch beholderen, luftet systemet og voila: Clutchen var som ny I ettertid har jeg sjekket veskenivået i master sylinderen hyppig. Det merkelige er at nivået nå holder seg konstant på korrekt nivå og clutchen er kjempefin selv uten at jeg etterfyller bremseveske på beholderen
Håper dette hjalp.
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5
Var ute og prøvde en tur nå. Clutchen tok ikke i det hele tatt! Får ikke satt den i gir engang
Hvor er nippelen og hvordan presser jeg? He,he.... Er litt blank på akkurat dette her. Noen som har peiling hva det vil koste å få fikset dette på verksted? Noen som kan dette og vil tjene noen "uærlige" kroner?
Endelig fått av hard-top og på med sommerdekk så skjer dette. Det er liksom så j**** typisk
Bandit wrote:Hei. Har ikke praktisk kunnskap om hva/hvordan dette ble fixet Som nevnt ble det et verkstedbesøk for meg. Mekanikeren heiste opp bilen, konstaterte at det var lekkasje ved slave clutch beholderen ( ligger plassert på høyre side av girkassen sett fra førersetet ) Mekanikeren fyllte på bremseveske på master clutch beholderen, luftet systemet og voila: Clutchen var som ny I ettertid har jeg sjekket veskenivået i master sylinderen hyppig. Det merkelige er at nivået nå holder seg konstant på korrekt nivå og clutchen er kjempefin selv uten at jeg etterfyller bremseveske på beholderen
Håper dette hjalp.
Thanx Bandit!
Innleggene våre krysset vist hverandre, så jeg gikk glipp av det i stad.
Høres veldig betryggende ut dette her. Hvor sitter masterclutchbeholderen?
Da må jeg bare få tauet gliset bort til Mazda i morgen, så kaaanskje helga er reddet
Da var jeg på veien igjen!
Fylte opp mastersylinderen med dot3 bremsevæske og pumpet clutchen i 2 minutter for å få det inn i systemet. Har kjørt noen mil nå uten å miste væske og med en clutch i toppform...... Det må jo være en lekkasje et sted? Beholderen kan jo ikke bare bli tom sånn uten videre?
Skal følge med å se om det forsvinner noe.
Kjøpte ny både hoved- og slavesylinder. Skiftet hovedsylinder, fikk problemer med å løsne røret fra slaven gr. dårlig verktøy. Kjørte i ca en uke uten bedring, men nå er clutchen av en eller annen merkelig grunn tilbake til normalt. Kjøpt nye nøkler, så kommer til å ta slaven også, kostet tross alt litt penger...(org. Mazda kjøpt i Norge).