Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tjena..
Merka i dag at det kommer litt uling fra motoren når jeg starter og gir gass. Kommer ikke på tomgang, men med en gang jeg gir gass. tror jeg har lokalistert lyden, og tror den kommer fra høyre side (sett forfra) ved vannpumpa. Var av med begge reimene for ca 3 uker siden, og byttet reima som går til vannpumpa.
Noen som kanskje kan vite hva det er for noe?
Er det lager i vannpumpa som holder på å gå, eller er hele pumpa på vei til å ryke?
case solved...
Var innom Okkenhaug i tr.heim i dag, og fikk diagnose. Var enten dynamoen eller vannpumpa som holder på å ryke. Var lagerlyd fikk jeg høre.
Og siden jeg allerede hadde kjøpt med en reim til servopumpa som skulle byttes så sjekka jeg begge deler. Viser seg å være vannpumpa som tar kvelden snart.
Så nå har jeg bestilt pumpe fra Shing Fung Trading.
Var latterlige priser sammenlignet med Mazda.
Vannpume mazda: 990,. Shing Fung : ca 360,-
Dynamo Mazda: 5000,-, Shing Fung: ca 890,- (denne er riktig nok ikke ny, men overhalt elns.)
m1chael wrote:Så nå har jeg bestilt pumpe fra Shing Fung Trading.
Dynamo Mazda: 5000,-, Shing Fung: ca 890,- (denne er riktig nok ikke ny, men overhalt elns.)
Så nå er det bare å vente..
OBS ! For å bytte vannpumpe må du gjøre omtrent akkurat samme jobben, og ha av de samme delene som du må ha av når du skifter registrerreim. Det blir derfor normalt alltid anbefalt å skifte denne også hvis du må skifte vannpumpe.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
m1chael wrote:case solved...
Så nå har jeg bestilt pumpe fra Shing Fung Trading.
Så nå er det bare å vente..
Ikke vet jeg va Shing Fung Trading er men jeg kjøpte vannpumpe fra mx5 parts og den røk etter 8000 km. Kjøpte samtidig magnecore plugg ledninger, toppdekselpakning, thermostat, vifte og servo rem og Green stuff klosser. Har nå kjørt bilen 11000 km. Og det eneste som fortsatt er montert på bilen er: pluggledninger og bremseklosser. Resten er dritt! Aldrig mer piratkopi deler!! Oppgraderte deler derimot ønsker jeg velkommen! Er meget fornøyd med pluggledningene
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Dyret wrote:Ikke vet jeg va Shing Fung Trading er men jeg kjøpte vannpumpe fra mx5 parts og den røk etter 8000 km. Kjøpte samtidig magnecore plugg ledninger, toppdekselpakning, thermostat, vifte og servo rem og Green stuff klosser. Har nå kjørt bilen 11000 km. Og det eneste som fortsatt er montert på bilen er: pluggledninger og bremseklosser. Resten er dritt! Aldrig mer piratkopi deler!! Oppgraderte deler derimot ønsker jeg velkommen! Er meget fornøyd med pluggledningene
Er 12mnd garanti på da. Men jeg satser på å prøve enda tror jeg, så får vi se. Regner med du bytta til original Mazda vannpume?
Kan prøve det til den prisen, så ryker den bytter jeg bare inn i no annet, og kjøper meg en original pumpe gjennom Okkenhaug.
Men det er som du sier, det er noe med originale deler...
ser det er samme prisen hos Mx5parts og Shing Fung, så det er nok den samme pumpa. Ble litt skeptisk til den nå.. Men hvis den holder i ca 8000km så kan jeg ihvertfall spandere på meg en ny original pumpe.. For da har jeg litt mere cash. Bestiler vel en sammens med eksosanlegg og kanskje dempere fra Moss i USA. Bestiller vel i April/juni tenker jeg.
gleder meg til jeg kan innstallere dette allerede
jeje.. så kjøpte jeg vannpumpe ho Okkenhaug i trondheim. kjøpte originalt når jeg først var i gang.
Begynte å demontere litt i dag for å sjekke hvor stor denne jobben var, og her er greia...
Nå starter f... meg ikke bilen igjen! er det ikke det ene så er det de andre...hur går det an!
Bilen tenner ikke i det hele tatt. Står bare og surrer. No tenning!
Ligner farlig mye på samme driten som jeg var igjenom sist sommer. Og jeg vil IKKE gjennom en slik runde igjen...Frykter for det værste nå.
Noen som kanksje kan ha noen tips som kan gjøre at en får start på raketten kanksje?? Plis? Alle tips taes imot med takk
demonterte ikke stort. Tok av reima til dynamo og servopumpe. tok av ladningene som var foran, og plastdekselet. Så at dette var noe Mazada skulle få gjøre, og satte alt på plass igjen. Deksel, ledninger og reimer. thats it..
Håper det er bare startsperra som har slått seg vrang... hvis ikke.. da blir det dyrt dere.hehe Damn
Takker utrolig mye for svarene så langt ihvertfall
det er liksom som at den ikke gidder å tenne. No action.. Så det er en sånnen typisk startsperreting. MEN..det trodde vi sist også så.. hehe
Har kobla av den negative polen på batteriet også i ettertid..menne..No go Bilsen står i sju stein i en garasje på heimdal, og blir vel tauet til Okkenhaug på mandag. Jeg må desverre komme meg til Molde for å overvære en prøve jeg må ta på tirsdag, så vender jeg vel snuten mot Trondheim igjen.