Hei
Under tur idag fikk jeg et par ganger check engine lys. Da jeg kom hjem avleste jeg følgende på mitt MX5Tech Diagnostic tool:
"ID 17
Oxygen sensor - no voltage change for 120 secs in closed loop zone"
Er dette en kritisk feil? Såpass at jeg bør la bilen stå til jeg har funnet ut av det?
Oxygensensor fault
Moderator: Styremedlemmer
- Lloyd
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 912
- Status: Offline
Re: Oxygensensor fault
Vil nok bare bruke litt mer bensin enn normalt.
Så tut å kjør.
Ikkje helt usannsynlig at det er en følgefeil av 640 dysene. Så sant lambda sensoren kanskje ikkje var av nyeste sort i utgangspunktet.
Den liker normalt ikkje å dusjes med bensin.
Så tut å kjør.
Ikkje helt usannsynlig at det er en følgefeil av 640 dysene. Så sant lambda sensoren kanskje ikkje var av nyeste sort i utgangspunktet.
Den liker normalt ikkje å dusjes med bensin.

Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner. 

- obi-one
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 829
Selve feilmeldingen oppfatter jeg vel i utgangspunktet som at bilens "hjerne" (ECU) ikke "hører et knyst" fra Lambda sonden mens motoren er i et belastnings/turtall/temperaturområde hvor lambda sonden skal kobles inn (closed loop) , slik at man unngår "for rik" blanding, med derav for høye avgassverdier.
Hovedproblemet med dette vil, slik jeg oppfatter det, bli problemer med avgassene på neste EU kontroll. Og økt bensinforbruk.
Hovedproblemet med dette vil, slik jeg oppfatter det, bli problemer med avgassene på neste EU kontroll. Og økt bensinforbruk.
- Oddi395
- 2000 RPM
- Medlemsnummer: 395
Kjøpte meg ny Denso Lambda Sensor og fikk justert tenning som var "way out"! Ingen feilkoder og opplevelse av en helt "ny" gammel bil. Gleder meg til helgetur.