Hard top vs cabb
Moderator: Styremedlemmer
Hard top vs cabb
Hei..
Hva er forskjelden mellom hard top og vanlig ordinær cabb??
Leser i en del annonser på autodb , at hard top i samme farge som bilen kan medfølge ..
Hva menes med dette??
Er dette noe å bruke penger på , og hva er en pen hardtopp vert i tilleg på bilen??
Hva er forskjelden mellom hard top og vanlig ordinær cabb??
Leser i en del annonser på autodb , at hard top i samme farge som bilen kan medfølge ..
Hva menes med dette??
Er dette noe å bruke penger på , og hva er en pen hardtopp vert i tilleg på bilen??
Dette er en greie som har blitt diskutert ganske mange ganger tidligere på dette forumet
Med Hard-Top så blir bilen stivere, noe varmere på vinterstid, og du sparer endel slitasje på cab'en din. Selv så har jeg Hard-Top og kommer ikke til å kvitte meg med den. For meg er dette ett must på vinterstid. Blir også litt mindre støy.
Men det er også noen som ikke vil ha Hard-Top til sin, så det er ganske induviduelt om en vil ha en slik.
Personlig synes jeg også at bilen ser noe bedre ut med Hard-Top enn med cab'en oppe. Men som sagt..smak og behag.
Komformessig vinner du ihvertfall med Hard-Top
Det at det står HT kan medfølge i bilens farge er jo at de er i samme farge
Ordinære HT er vel sorte hvis jeg ikke tar helt feil, og blir lakkert for å matche bilen slik at det ser bedre ut.
Koster som regel noe ekstra hvis en skal kjøpe med HT. På bruktmarkedet ligger de på ca 8-15000kr avhengig av tilstand. De fleste blir solgt for ca 10000,-
Men hvis en tenker på Veilprisen for en original Mazda HT så er denne prisen noe lav syns jeg ihvertfall.
Var det ikke ca 36000 for en ny HT hos Mazda da..?? Anyone som kan bekrefte denne prisen?

Med Hard-Top så blir bilen stivere, noe varmere på vinterstid, og du sparer endel slitasje på cab'en din. Selv så har jeg Hard-Top og kommer ikke til å kvitte meg med den. For meg er dette ett must på vinterstid. Blir også litt mindre støy.
Men det er også noen som ikke vil ha Hard-Top til sin, så det er ganske induviduelt om en vil ha en slik.
Personlig synes jeg også at bilen ser noe bedre ut med Hard-Top enn med cab'en oppe. Men som sagt..smak og behag.
Komformessig vinner du ihvertfall med Hard-Top
Det at det står HT kan medfølge i bilens farge er jo at de er i samme farge

Ordinære HT er vel sorte hvis jeg ikke tar helt feil, og blir lakkert for å matche bilen slik at det ser bedre ut.
Koster som regel noe ekstra hvis en skal kjøpe med HT. På bruktmarkedet ligger de på ca 8-15000kr avhengig av tilstand. De fleste blir solgt for ca 10000,-
Men hvis en tenker på Veilprisen for en original Mazda HT så er denne prisen noe lav syns jeg ihvertfall.
Var det ikke ca 36000 for en ny HT hos Mazda da..?? Anyone som kan bekrefte denne prisen?
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- fatlaces
- 4200 RPM
- Status: Offline
jeg liker hardtop på vinteren fordi jeg innbiller meg at hvis det faller for mye snø på cabben så knekker den rett og slett sammen. kanskje bare tull, men fint å ha ro i sinnet hvis man f.eks skal på vinterferie uten bil. trist å komme hjem til et hull i cabben og skibakke i bilen.
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Forutsetningen er at du må bestille 15 hardtoper.
De fleste trenger bare en..
De fleste trenger bare en..
HansBRG98 wrote:Medlemsavtale her da...
http://www.mx5-miata.no/ma/hardtop.html
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
jeg snakka me mazda forhandler i drammen.. skulle du ha NY hardtop måtte denne bestilles fra japan fabrikken.. og da ble prisen rundt 65000 kr:!: ganske sinnsvakt.. er på jakt etter ny softtop jeg.. ikke vinyl.. og med glassrute.. er dette noe som svarer seg og bestille fra utlandet?
da prisen her var på 12000 for en sånn..?!
Re: Hard top vs cabb
Hard top (HT) er et fast tak av glasfiber som kan monteres på bilen når den vanlige kalesjen er lagt ned. Fint på f.eks. vinteren.Jan-Erik wrote:Hva er forskjelden mellom hard top og vanlig ordinær cabb??
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Vidar
- Moderator
www.cabrioworld.com
Stayfast med glassrute m/varme koster litt under $500 (dvs 3500 nok)
Stayfast med glassrute m/varme koster litt under $500 (dvs 3500 nok)
Kennge wrote:jeg snakka me mazda forhandler i drammen.. skulle du ha NY hardtop måtte denne bestilles fra japan fabrikken.. og da ble prisen rundt 65000 kr:!: ganske sinnsvakt.. er på jakt etter ny softtop jeg.. ikke vinyl.. og med glassrute.. er dette noe som svarer seg og bestille fra utlandet?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
ja.. kikka på en sånn.. tror nok d må bli noe sånt..Vidar wrote:www.cabrioworld.com
Stayfast med glassrute m/varme koster litt under $500 (dvs 3500 nok)Kennge wrote:jeg snakka me mazda forhandler i drammen.. skulle du ha NY hardtop måtte denne bestilles fra japan fabrikken.. og da ble prisen rundt 65000 kr:!: ganske sinnsvakt.. er på jakt etter ny softtop jeg.. ikke vinyl.. og med glassrute.. er dette noe som svarer seg og bestille fra utlandet?

- Vidar
- Moderator
Jeg kjøpte billigste alternativ.
drev å vurderte stayfast og glassrute..
Gikk bort i fra glassrute fordi jeg har et par høytalere som er i veien. Skal modifiseres så det hadde vært midlertidlig uansett.
Gikk bort i fra Stayfast fordi jeg TROR det er penere med slitt vinyl enn slitt stayfast. (tenker litt frem i tid)
drev å vurderte stayfast og glassrute..
Gikk bort i fra glassrute fordi jeg har et par høytalere som er i veien. Skal modifiseres så det hadde vært midlertidlig uansett.
Gikk bort i fra Stayfast fordi jeg TROR det er penere med slitt vinyl enn slitt stayfast. (tenker litt frem i tid)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
2014 BMW 530D x-drive
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
vil tro at vann lettere trenger inn i stayfast om ikke det blir behandlet godt nok, vinyl er tross alt helt vanntett unntatt i sømmene...Kennge wrote:uansett så må vel stayfasten ha en mye lenger holdbarhetstid? med tanke på det været vi har her til lands...?
er ikke så kjent med stayfast, men det er jo et slags stoff...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
Jeg også kjører hele året, men med HT de 2 siste vintrene, cab'en skal jo ikke tas ned når det er så veldig kaldt uansett da...
Den gamle din var vel veldig gammel, men godt vedlikeholdt...? Min er klar for utskifting, men den er helt fin på skjulte steder. (så det da jeg fikk bilen lakket)
Den gamle din var vel veldig gammel, men godt vedlikeholdt...? Min er klar for utskifting, men den er helt fin på skjulte steder. (så det da jeg fikk bilen lakket)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata