Mazda MX-5 1.8 Anniversary 6/ Valg av bil..
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Mazda MX-5 1.8 Anniversary 6/ Valg av bil..
Hva er spesielt med denne, vet at det 6 gir, men er det noe annet spesielt, såg på en annonse at det var antispinn stemmer dette, vurderer en slik som min mx-5 nr 2...
Last edited by Mazdafreaks on 20 Mar 2005, 15:24, edited 1 time in total.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- 7200 RPM
- Posts: 1281
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Antispinn har jeg ikke sett... Torsen-diff der i mot...
Hvert ex. har sitt eget nr, 6 trinns kasse, skinn/alcantara i sort/blått, blått tak, polerte felger og Bilstein dempere som senker utrolige 1 cm.
Miracle leveres også med 6 trinns kasse, men den har helskinn interiør.
Hvert ex. har sitt eget nr, 6 trinns kasse, skinn/alcantara i sort/blått, blått tak, polerte felger og Bilstein dempere som senker utrolige 1 cm.
Miracle leveres også med 6 trinns kasse, men den har helskinn interiør.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
-
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
No har eg kikket endel på annonser på NB, men hva ville dere gå for, gi meg gjerne en begrunnelse, har nå sett at det er egentlig få 1,8 til salgs men man får mange med 1,6 til en grei penge, Er det stor forskjell på disse 2 modellene, eller kan eg kjøpe en 1,6 og egentlig ha den samme bilen med en svakere motor som kan tunes litt, for å få det samme utgangspunktet.. Eg kommer nok for å gå for en 1998-1999 modell å har hørt at det ett svakt lager på veiven på disse med 1,8 og 6 girs kassene har en feil med låsing av gir.. Men har ikkje hørt så mye negativt om de med 1,6, Skal ikkje bruke bilen som ett herjeprosjekt, kun for lange turer og kos.. vurderer sterkt en tur nedover europa i sommer, har faktisk klart å få samboeren med på dette.. Er det noen som har en tilsalgs send gjerne en pm eller kontakt meg på mail, osv.. st-oppis@online.no
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Ja det blir nok en mx-5, Er liksom ikkje noen annen bil i min tankegang, kikker ikkje engang på noe annet for å sammenligne, men er det det store spranget fra 1,6 til 1,8, hadde vert morsomt med 1,8 vis denne yter mye forskjell, og man får mer tuning til 1,8, for 1,6 har eg desverre ikkje sett i usa, men kan ett supercharger kit fra 1,6 1990-93 brukes på disse nyere 1,6 så har man kommet langt..Vidar wrote:Så fremt det er en MX5/Miata
HansBRG98 wrote:Du blir fornøyd uansett hvilken modell du enn måtte ende med
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
De passer ikke. Du må bygge om et 1.8 (99-up) kit til å passe på en europeisk 1.6 liter. I know, fordi jeg kjøpte mitt kit fra en som hadde hatt det på sin 110 hk, og han måtte gjøre små modifiseringer for å få det til å passe på sin.Mazdafreaks wrote:men kan ett supercharger kit fra 1,6 1990-93 brukes på disse nyere 1,6 så har man kommet langt..
Jeg måtte også gjøre flere modifiseringer for at 1.8 l. kit'et passet på min 90-93 1.6 l. Måtte bl. a. ha nytt rør mellom kompressor og innsugsmanifold. Måtte ha ny dummy throttle body. En må i utganspunktet også ha annet bypass hus, fordi det originale gasspjeldhuset har annet boltmønster.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
ja men dette er jo ikkje allverden å få til, hva med feste braketter til superchargeren då, passer dette på eller må eg lage en slik også...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg ville gått for 1,8 hvis du skal på ferie langt sørover!
den er nok mer avslappet enn den 1,6'en på motorveiene... vet ikke hva det utgjør, men det må da bety litt...
jeg innbiller meg at de første 1,6 også er mer avslappet på motorveiene enn de nyere 1,6
...noen som vet?
den er nok mer avslappet enn den 1,6'en på motorveiene... vet ikke hva det utgjør, men det må da bety litt...
jeg innbiller meg at de første 1,6 også er mer avslappet på motorveiene enn de nyere 1,6
...noen som vet?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har kappkjørt med en annen MX-5 og en Golf TDI gjennom halve Tyskland & hele Danmark, og jeg kan avkrefte at tidlige 1,6 MX-5 er et avslappet ved 7000 rpm konstant.EspenSort92 wrote:jeg innbiller meg at de første 1,6 også er mer avslappet på motorveiene enn de nyere 1,6
...noen som vet?
Jeg innbiller meg at ikke noe med 1,6 er avslappet på motorvei. (Bortsett fra en mc med 1600 ccm da)
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
vel... nå var det snakk om MER eller MINDRE avslappet... en 1,8 er nok heller ikke avslappet fra 170-200km/tkodvaag wrote: Jeg har kappkjørt med en annen MX-5 og en Golf TDI gjennom halve Tyskland & hele Danmark, og jeg kan avkrefte at tidlige 1,6 MX-5 er et avslappet ved 7000 rpm konstant.
Jeg innbiller meg at ikke noe med 1,6 er avslappet på motorvei. (Bortsett fra en mc med 1600 ccm da)



min erfaring er at det går helt fint å ligge i 150-160km/t ganske lenge, men å kjøre noe særlig fortere skjer bare innimellom....
mener å huske at vi oftest har holdt 140km/t (mye pga. øvrig trafikk)
men er nyere 1,6 noe mindre avslappet enn tidlige 1,6?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata