Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
har sittet 215/40/17 bak på min ihvertfall uten problemer.. kommer kanskje ann på innpress på felgen blant annet, men tror ikke det skal være noe problem ikke med 40 profil ihvertfall
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
205/40-16 blir forholdsvis mye feil rulleomkrets på, så hvis du går for 205 bør profilen være 45 som er tettere opp mot original rulleomkrets. 215/40-16 er faktisk mer korrekt enn 205/45-16 også, og jeg opplever ingen subbing med mine. Men nå kjører ikke jeg med 9 " bred felg da..
Jeg kjører med 215/40-17 på 8" felger.
På min bil er innerskjermene varmet opp og formet til for at dekkene ikke skal subbe, men med litt mindre senking og korrekt innpresser det ikke sikkert det er nødvendig.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition
Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Med ET38 vil du øke sporvidden med 14mm i forhold til originalt ET45 , noe som akkurat kommer innenfor den lovlige endringen på 15mm. Felgene vil bygge mer utover i hjulhusene med ET38, men ikke komme for langt ut.
195/45-16 vil fungere helt fint på7" felg, og endringen i rulleomkrets blir bare +0,74%.
det var ikke såå stor prisforskjell... jeg ville gått for 215 i så fall, synes 195 blir litt for likt vinterdekk-bredden... (man skal jo glede seg skikkelig til sommerdekkene skal på)
EspenSort92 wrote:det var ikke såå stor prisforskjell... jeg ville gått for 215 i så fall, synes 195 blir litt for likt vinterdekk-bredden... (man skal jo glede seg skikkelig til sommerdekkene skal på)