Er på jakt etter mx 5 til sommeren. Var innom mazda i tromsø i fjor å prøvde en bare for skoi en fin sommerdag å har vert frelst siden. Lurte på hvilke fallguver det er med disse bilene? Hva man skal se etter på en tidlig 90tals mx5.
Mvh
Richard Brandser Johansen
tips om kjøp av mx5
Moderator: Styremedlemmer
Ting som jeg kommer på for øyeblikket er bremser bak (calipere), soft-toppen, drenering fra soft-toppen, rust i kanaler, girsjalting og lyder fra girkassa. Litt lyd vil det være (normalt), men det er det å vite når det er for mye da.
Slitasje på fører sete, og som vanlig... service historikk.

Det vil alltid være biler som er "kjørt mer enn de er vedlikeholdt", og da kan det bli en del sånne "små-feil" med bilen. Den er jo tross alt ca 15år gammel, men det finns såklart flotte eksemplarer der ute også.
(jeg vil ikke skremme deg fra å kjøpe en så flott bil altså
)

Det vil alltid være biler som er "kjørt mer enn de er vedlikeholdt", og da kan det bli en del sånne "små-feil" med bilen. Den er jo tross alt ca 15år gammel, men det finns såklart flotte eksemplarer der ute også.
(jeg vil ikke skremme deg fra å kjøpe en så flott bil altså

t_huseby ---> Redrider
seriøst..... man må jo reklamere litt og da... bilen min er en 92mod, men når jeg kjører den føles den ærlig talt mye nyere, syns også at blen SER nyere ut. Hadde 205gti før denne bilen, å man kan trygt si at jeg sitter ikke med intrykket av at det er mye feil på mx5'en...
de gangene jeg har skrudd på den hittil, så har det hvert kose-skruing (service+mods)
de gangene jeg har skrudd på den hittil, så har det hvert kose-skruing (service+mods)
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- Status: Offline
må bare si meg enig, og jeg tror de fleste her inne er det....edw wrote:seriøst..... man må jo reklamere litt og da... bilen min er en 92mod, men når jeg kjører den føles den ærlig talt mye nyere, syns også at blen SER nyere ut. Hadde 205gti før denne bilen, å man kan trygt si at jeg sitter ikke med intrykket av at det er mye feil på mx5'en...
det er tydelig at folk flest her kan bruke tid og penger på modifikasjonene de ønsker, istedet for å fikse ting som går galt med bilen, for det er sjelden.... men man kan være uheldig, så sjekk at bilen er bra teknisk, om den ikke er fullt så bra exteriørmessig så kan det lettere fikses...
(les: parkeringsbulker og matt lakk o.l.)
min mening jaffal...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
Det er sant at den ser nyere ut.
Jeg har en 1992 modell. Har fått spørsmålet hvor lenge jeg har hatt bilen, og jeg har svart ca 3 år. Så kom neste spørsmål : Kjøpte du bilen ny da ??
Har ikke hatt noen feil på bilen untatt :
* Pluggledninger
* Fastrusta bremsekaliper bak
* Defekt radiator (etter overoppheting, fikk ikke kjøling)
* Defekt termostat
* Defekt dynamo (etter motorvask)
* Overflaterust etter dårlig frontruteskift og dårlig ettermontering av sideblinklys (Så nå har jeg sånn kamelonlakk.. Skifter fra hvit til brunt..)
* Vindusheisvaier som røk..
Ellers har det bare vært vedlikehold + modifiseringer..
Jeg har en 1992 modell. Har fått spørsmålet hvor lenge jeg har hatt bilen, og jeg har svart ca 3 år. Så kom neste spørsmål : Kjøpte du bilen ny da ??
Har ikke hatt noen feil på bilen untatt :
* Pluggledninger
* Fastrusta bremsekaliper bak
* Defekt radiator (etter overoppheting, fikk ikke kjøling)
* Defekt termostat
* Defekt dynamo (etter motorvask)
* Overflaterust etter dårlig frontruteskift og dårlig ettermontering av sideblinklys (Så nå har jeg sånn kamelonlakk.. Skifter fra hvit til brunt..)
* Vindusheisvaier som røk..
Ellers har det bare vært vedlikehold + modifiseringer..
edw wrote:seriøst..... man må jo reklamere litt og da... bilen min er en 92mod, men når jeg kjører den føles den ærlig talt mye nyere, syns også at blen SER nyere ut. Hadde 205gti før denne bilen, å man kan trygt si at jeg sitter ikke med intrykket av at det er mye feil på mx5'en...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
har stort sett vert mye kose skruing ja... men knuste diffen på min men det har vel mer med kjøringa mi enn noe anna
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Moderator
- Medlemsnummer: 114
- classicturbo
- 2000 RPM