Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Trenger dette siden jeg mistenker bensintrykket og ikke være helt riktig på bilen min, pga den tidvis rykker litt og går noe ujevnt ved gasspådrag. Har sjekket både plugger og ledninger, men dette er ok. Vil ikke begynne å justere på AFPR til kompressoren bare på måfå..
Edit: Beskrivende overskift. Ole
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
Hva med å stikke innom tess å kjøpe ett manometer, har ett slikt liggende eg som eg pleier å bruke av og til.. kunne solgt det til deg men er på ferie i noen uker..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
steffen wrote:Kan du ikke eventuelt kjøpe fra den siden du linka til?
Jo men skulle helst hatt et nå for å sjekke dette før eventuell kjøring på Rudskogen til fredagen
Mazdafreaks wrote:Hva med å stikke innom tess å kjøpe ett manometer, har ett slikt liggende eg som eg pleier å bruke av og til.. kunne solgt det til deg men er på ferie i noen uker..
Hva koster sånt noe fra tess?
Fordelen med et billig slik som jeg viste i linken er at det kan monteres i motorrommet og gjøre det meget enkelt med fremtidige justeringer.
Biltema har en type. Da får du målt sånn ca hvertfall..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Tror denne på tess kostet 200.- med diverse nipler som gjør at man kan bruke dette, eg har også en kuleventil på min for å sjekke hva maks pumpen min klarer,, dette er også av bedre kvalitet enn hva biltema osv har..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Mazdafreaks wrote:Tror denne på tess kostet 200.- med diverse nipler som gjør at man kan bruke dette, eg har også en kuleventil på min for å sjekke hva maks pumpen min klarer,, dette er også av bedre kvalitet enn hva biltema osv har..
Da blir det en tur innom Tess i morgen på meg, har denne måleskala i PSI? Trenger en som måler opp til 100 PSI.
Var på Tess i dag og fikk kjøpt meg et greit manometer og noe ledningsnippler. Takk for tipset Maazdafreaks.
Fikk montert dette i motorrommet i dag, og mistanken mine ble bekreftet om at jeg har kjørt med litt for lavt bensintrykk, 44PSI, mens JR anbefaler 48- 52PSI. Så da burde det jo bare være og skru på justeringskruen på AFPRen (den svarte skrua på toppen av den blanke saken foran manometeret), men trur du den ville rikke på seg... NEI. Så før jeg drar til med kraftigere verktøy på den skal jeg undersøke hvor hardt den egentlig skal sitte (vil ikke dra i stykker no). Noen her som har erfaringer med denne justeringskruen på AFPRen som leveres med JRSC??
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
Har du løsna på den løsemutteren da ?
Ser ut som det er en låsemutter der.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Jeg har også en AFPR og på min er det ihvertfall en låsemutter noe lignende den på din AFPR som må løsnes før du kan justere. Så jeg kan bare bekrefte Vidar sin mistanke her.