Page 1 of 2

Video!

Posted: 28 Jun 2005, 23:43
by fatlaces
ca akkurat kommet hjem fra bilferie til amsterdam, så tenkte jeg kunne legge ut to filmer fra turen, en fra tyskland og en fra køben.

I Tyskland. Ikke så mye mer å hente da man når 190.
http://stein.dinserver.net/gfx/vrooom.mpg

Hvordan få på tak i Køben :)
http://stein.dinserver.net/gfx/cabtastic.mpg

Posted: 29 Jun 2005, 06:43
by EspenAndre
artig :) motoren var temmelig heit så det ut som...

det er jo sånn jeg tar på tak i norge også :P

Posted: 29 Jun 2005, 09:04
by Stian
Huff, den motoren så fryktelig varm ut ja! Jeg fikk min akkurat opp i 200 på Autobahn med lyktene nede, og ca.190 med låvedørene på vidt gap :-)

Posted: 29 Jun 2005, 09:29
by fatlaces
hehe ja ble litt varmt. tror ikke 190 blir min "cruisefart" heretter, men gøy å ha gjort det :)

forøvrig så ble bilen utrolig "nervøs" i høye hastigheter, men det er visst normalt med den originale fronten har jeg hørt.

litt mindre trafikk så kanskje jeg kunne fått den opp i 200, men da hadde vel motoren smelta ;)

Posted: 29 Jun 2005, 11:30
by HF-mx5T
er ikke no problem å nå 200kmt med mx5en da. trenger ikke lange strekka heller om man har turbo :P

Posted: 29 Jun 2005, 11:40
by fatlaces
hehe, turbo ja. hvor fort går den egentlig da ?

tanken om turbo har blitt tenkt, for å si det sånn ;)

Posted: 29 Jun 2005, 13:09
by HF-mx5T
de blir jo begrenset av giringa da. rett over 200kmt er det vel slutt om jeg ikke husker feil, men drar hele veien dit..

Posted: 29 Jun 2005, 13:56
by HansT
HF-mx5T wrote:de blir jo begrenset av giringa da. rett over 200kmt er det vel slutt om jeg ikke husker feil, men drar hele veien dit..
Noe av det jeg også fikk "bakoversveis" av og ble veeeeldig overrasket over på min etter kompressorinstallasjon var draget FRA 100 km/t og oppover. Hadde jo regnet med den ble raskere til 100, men ikke at den skulle fortsette på den måten den gjør. Jeg når også 200 km/t ENKELT og raskt. Bilen øker bare turtallet jevnt, raskt og kontant opp til giringa tar slutt.... Har imidlertid også merket meg at bilen er betraktlig raskere over 100 når jeg kjører med hardtop.... Regner med luftmotstanden er lavere med hardtop.

Posted: 29 Jun 2005, 13:58
by fatlaces
er kompressor og turbo samme greie ?

Posted: 29 Jun 2005, 14:24
by arildh
fatlaces wrote:er kompressor og turbo samme greie ?
Det er nesten det samme:

Turbo ser slik ut:
Image

mens kompressor ser slik ut

Image

:wink:

Posted: 29 Jun 2005, 14:54
by fatlaces
hehe okei, da ble jeg litt klokere på bil ;)

en bilmekaniker jeg snakket med sa det var høl i hue å sette turbo på en så gammel motor. er det noe i det ? blir det veldig mye belastning ?

Posted: 29 Jun 2005, 15:43
by HF-mx5T
får sjekke med bilmekanikeren hvor mye erfaring han har med å turbokonvertere biler da vettu:P selv har jeg ikke hatt no problemer..

Posted: 29 Jun 2005, 16:03
by EspenAndre
fatlaces wrote:hehe ja ble litt varmt. tror ikke 190 blir min "cruisefart" heretter, men gøy å ha gjort det :)

forøvrig så ble bilen utrolig "nervøs" i høye hastigheter, men det er visst normalt med den originale fronten har jeg hørt.

litt mindre trafikk så kanskje jeg kunne fått den opp i 200, men da hadde vel motoren smelta ;)
jeg har testet min flere ganger i høy hastighet på autobahn.. ikke særlig nervøs synes jeg...
jeg kom opp i 200 på speedometeret med CAI... (speedoen er temmelig nøyaktig etter de km-testerne jeg har kjørt forbi (jaffal opp til 80))

når det gjelder temp. så har ikke jeg opplevd den så høy når jeg har vært på europa-ferie....

Posted: 29 Jun 2005, 16:10
by fatlaces
hmm, kanskje jeg må gjøre noe da ?

temperaturen var forsåvidt ikke så høy resten av turen da, bare da vi kjørte veldig fort..

Posted: 29 Jun 2005, 16:23
by EspenAndre
er jo ikke sikkert det betyr så mye...
men jeg har jaffal blitt overrasket over hvor lite den nålen har beveget seg...