Page 1 of 3

Turbo og greier

Posted: 31 Jul 2005, 18:00
by OleV
Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)

Posted: 01 Aug 2005, 00:42
by Vidar
Funker bra med AC og servo med kompressor hvertfall..

Tror ikke det er noe problem med turbo heller..

Eneste er at jeg må lage en ny plan for IC røra mine pga AC-radiatoren..

Posted: 08 Aug 2005, 18:22
by OleV
Spørs nok om det blir en JacksonRacing kompressor istedet for snurrbin (turbo). Når skulle din godkjennes, Vidar? Blir det et bra skrevet dokument som kan deles med oss andre også? :lol: :wink:

Posted: 08 Aug 2005, 20:45
by Vidar
Dokumentene du trenger ligger til nedlasting her. Jeg brukte også utskrift av hele C.A.R.B. godkjenninga.
Men det viktigste er å finne en fornuftig person som jobber hos biltilsynet med godkjenning.
Bilen min skal godkjennes mandag 15 august kl 11:30 :D

Posted: 15 Aug 2005, 19:32
by gaustabl
Og hvordan gikk så møtet med biltilsynet ??? :?:

Posted: 15 Aug 2005, 19:46
by Vidar
gaustabl wrote:Og hvordan gikk så møtet med biltilsynet ??? :?:
Ble ikke noe møte pga defekt toppakning..

Re: Turbo og greier

Posted: 17 Aug 2005, 14:37
by Lupez
OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)
Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)

Re: Turbo og greier

Posted: 17 Aug 2005, 15:52
by EspenAndre
Lupez wrote:
OleV wrote:Lurte litt på...åssen er det med AirCondition og servo hvis en skal ha turbo? Blir det type dårlig plass/umulig? Er litt gla i utstyr, så... :)
Ka ska dåkk me A\C når dåkk kain ta av taket?? A\C stjæl jo hesta å.. riv av dritten:)
AC er jo ikke dumt selv med Cab... men ingen absolutt nødvendighet seff.
...hadde jeg hatt valget ville jeg valgt med! :)

Posted: 19 Aug 2005, 15:14
by OleV
Lurte på....
JR kompressorkit, med minste effektuttaket. Pris? Trenger ikke link allerede da? Evt pris på LINK? Vipper mellom en 1600 (og kjøpe JR) eller 1800 (med kun filter+eksos)

MÅ nok investere i løpet av høsten

Posted: 19 Aug 2005, 15:18
by Vidar
Kan anbefale JR kompressor kit.
Herlig lyd og motoren drar godt. Av og til kjører jeg forbi i 5. giret
Kitet kom seg på ca 20k hos meg inkl upgradering..
Anbefaler å kjøpe kompressor og opppgradering samtidig :)

Posted: 19 Aug 2005, 16:20
by OleV
Kit koster altså ca 20 inkl oppgradering. Hva koster en programerbar ECU, datasprut? FM LINK=datasprut? Andre anbefalinger? Heller mer og mer mot en 1600+JR, hvertfall hvis du får noen gode papirer på godkjenninga. Effekt som teller? Ikke hvordan disse ekstra HK kom inn under huven..?

Blir jo litt kostbart, men med litt seriøs bygging og godt vedlikehold av hele bilen generelt så er det vel salgbart til en god pris.

Posted: 19 Aug 2005, 17:02
by EspenAndre
salgbart? tenker du på å selge allerede før du kjøper ? :)

Med godkjent kompressor eller turbo skulle en tro du får det oppgraderingen kostet i tillegg til vanlig pris...

Men da må du jo tenke på at bilen ikke må være importert nettopp... blir mange kriterier etterhvert

Posted: 21 Aug 2005, 00:15
by OleV
Da er TURBO-kitet kjøpt, dog ikke betalt enda :oops: (tar det mandag)
Vet om noen biler, men sikkert importert i senere tid. Bør undersøkes før evt kjøp...

Posted: 21 Aug 2005, 00:24
by Vidar
Du bør satse på å snakke med biltilsynet på Lillehammer ;)

Posted: 21 Aug 2005, 04:11
by OleV
Noen fått det godkjent der?

-C.A.R.B. (eller hva det heter) som deles her på forumet
-dB-test
-co-test? max 0,3?
-effektmåling (i benk eller på rulle?)
-evt kopier av vognkort som har turbo godkjent (kanskje?)