Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Funker nok denne,, på lave turtall, men på høyere mister man kanskje effekt,
man kan sikkert få litt bedre dreiemoment på lavere turtall, er jo dette man ofte savner. merkelig at alle snakker om denne men er vel ingen som har prøvd denne,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
steffen wrote:Kan ikke noen her kjøpe da Og gi tilbakemeldinger
Jeg har allerede en supercharger.. Kosta litt mer den..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Mazdafreaks wrote:Funker nok denne,, på lave turtall, men på høyere mister man kanskje effekt,
man kan sikkert få litt bedre dreiemoment på lavere turtall, er jo dette man ofte savner. merkelig at alle snakker om denne men er vel ingen som har prøvd denne,
Tror ikke denne skal gjøre så mye annet enn å lage jevn støy... er jo bare å prøve med en slik std. motorrom vifte for båt etc. 99-200,- hos Biltema el.l.
De er gode til å flytte luft, men klarer ikke å levere noe trykk jeg kan tenke meg hjelper.. og er det motstand på sugesiden på en slik, vil bare lufta "rotere" inni smultringen og den stiger bra i turtall.
Viftetrommelen har jo gjerne rundt 5mm. klaring rundt, så du ikke brenner motoren hvis det skulle bli noe motstand - tror de suger max rundt 20-30watt ?
Det finnes jo elektriske skruekompressorer som klarer å levere luft+trykk, men har ikke sett små nok løsninger for bruk i bil ennå [/i]
leste om en som bygde seg "kompressor" av en liten vifte fra en fryseboks og satte på en daewoo matiz.. dette ga ca 10hk ekstra.. så det kan nok gå ann..
haha, 5000 liter/min står det på den føneren fra streetdesign.no.
Det er en drøy påstand.
Ved 5000 rpm vil en 2l motor (veldig forenklet) pumpe 2500 liter/minuttet ved WOT.
Jeg kunne tenkt meg å testet en slik og logget MAP kurven vi Link ECU før og etter.
Uansett så kommer jo all denne urkraften fra generatoren/batteriet så gleden er i så fall veldig kortvarig.
I alle ¤#!%@$!!! Pusher de sånt i Noreg åsså!?
Like før jeg tar 20 slike små reisekompressorer (med innebygget lys) og parallellkobler til innsugstrakta mi for å burne i 3.!
Lagt opp med 25kvadrat til en "F16-bryter" vedsidenav girspaken