Page 1 of 1

Noen som trenger en god mandagslatter?

Posted: 15 Aug 2005, 03:05
by mxLars
Var bare HELT konge denne :

http://motors.search.ebay.com/_W0QQsassZstuartpghpa
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mazda-Pr ... 8984QQrdZ1

Overlader jo ALT!
Selv om jeg bare har brukt slike tidligere i båter... :mrgreen:
Var tom. backet opp tidligere med vannvittige dyno-kurver!

Fikk meg en god latter og deretter en litt tom følelse innvendig over hva folk prøver å pushe for å bli rike på ebay :roll: :roll: :roll:

Posted: 15 Aug 2005, 09:20
by Silverboy
værste er at de har rimelig mange gode tilbakemeldinger også..

Posted: 15 Aug 2005, 15:41
by steffen
Kan ikke noen her kjøpe da :P Og gi tilbakemeldinger :mrgreen:

Posted: 15 Aug 2005, 15:57
by Mazdafreaks
Funker nok denne,, på lave turtall, men på høyere mister man kanskje effekt,
man kan sikkert få litt bedre dreiemoment på lavere turtall, er jo dette man ofte savner. merkelig at alle snakker om denne men er vel ingen som har prøvd denne, :lol:

Posted: 15 Aug 2005, 16:26
by Vidar
steffen wrote:Kan ikke noen her kjøpe da :P Og gi tilbakemeldinger :mrgreen:
Jeg har allerede en supercharger.. Kosta litt mer den..

Posted: 15 Aug 2005, 20:14
by mxLars
Mazdafreaks wrote:Funker nok denne,, på lave turtall, men på høyere mister man kanskje effekt,
man kan sikkert få litt bedre dreiemoment på lavere turtall, er jo dette man ofte savner. merkelig at alle snakker om denne men er vel ingen som har prøvd denne, :lol:
Tror ikke denne skal gjøre så mye annet enn å lage jevn støy... er jo bare å prøve med en slik std. motorrom vifte for båt etc. 99-200,- hos Biltema el.l. :mrgreen:
De er gode til å flytte luft, men klarer ikke å levere noe trykk jeg kan tenke meg hjelper.. og er det motstand på sugesiden på en slik, vil bare lufta "rotere" inni smultringen og den stiger bra i turtall.
Viftetrommelen har jo gjerne rundt 5mm. klaring rundt, så du ikke brenner motoren hvis det skulle bli noe motstand - tror de suger max rundt 20-30watt ?
Det finnes jo elektriske skruekompressorer som klarer å levere luft+trykk, men har ikke sett små nok løsninger for bruk i bil ennå :wink: [/i]

Posted: 15 Aug 2005, 20:24
by _mx5_Rune_
leste om en som bygde seg "kompressor" av en liten vifte fra en fryseboks og satte på en daewoo matiz.. dette ga ca 10hk ekstra.. så det kan nok gå ann.. :wink: :)

Posted: 15 Aug 2005, 20:31
by _mx5_Rune_
om jeg ikke tar feil så blir vel dette det samme prinsippet.. 10% mindre forbruk lover de også.. :o
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&id=5973

Posted: 15 Aug 2005, 21:14
by arildh
haha, 5000 liter/min står det på den føneren fra streetdesign.no.
Det er en drøy påstand.
Ved 5000 rpm vil en 2l motor (veldig forenklet) pumpe 2500 liter/minuttet ved WOT.
Jeg kunne tenkt meg å testet en slik og logget MAP kurven vi Link ECU før og etter.
Uansett så kommer jo all denne urkraften fra generatoren/batteriet så gleden er i så fall veldig kortvarig.

Posted: 15 Aug 2005, 21:20
by mxLars
Ach ja! Die fantastische Mini-Turbo! Tolle!

Eh.. ble litt revet med av den :P

I alle ¤#!%@$!!! Pusher de sånt i Noreg åsså!?
Like før jeg tar 20 slike små reisekompressorer (med innebygget lys) og parallellkobler til innsugstrakta mi for å burne i 3.!

Lagt opp med 25kvadrat til en "F16-bryter" vedsidenav girspaken 8)

PPPRRRRRRRRRR!

Tror utviklinga går feil vei innimellom :roll:

Posted: 15 Aug 2005, 21:21
by _mx5_Rune_
hehe.. løp å kjøp folkens.. :lol: :mrgreen: